Renault v AvtoVAZu vlastní čtvrtinový podíl. Firmy již v květnu uvedly, že dohoda o získání kontrolního podílu bude dokončena ještě v letošním roce, ale vstoupí v platnost nejdříve v roce 2014. Renault se dnes odmítl vyjádřit k tomu, zda se podmínky dohody od května změnily.
Renault a Nissan by měly podle dřívějších informací koupit za 750 milionů dolarů (14,5 miliardy Kč) podíl, který v AvtoVAZu vlastní investiční banka Troika Dialog. Automobilky by ve výsledku měly vlastnit více než dvoutřetinový podíl ve společném podniku s ruskou státní firmou Russian Technologies, který bude kontrolovat téměř tříčtvrtinový podíl v AvtoVAZu.
AvtoVAZ se v prvním pololetí navzdory poklesu prodeje vrátil k zisku. Firma, která vyrábí automobily značky Lada, vydělala 700 milionů rublů (zhruba 440 milionů Kč) po ztrátě 500 milionů rublů před rokem.
V Rusku nyní silně investují i další západní automobilky, například General Motors, Ford, Volkswagen a Fiat, aby využily velkého růstového potenciálu tamního trhu. Předpokládá se, že Rusko ještě během tohoto desetiletí vystřídá Německo na pozici největšího automobilového trhu v Evropě.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
