Podle materiálu, o kterém dnes zastupitelé jednali, by Praha tímto obchodem chtěla získat možnost, jak ovlivňovat energetickou politiku v hlavní městě. Zisky z prodeje a distribuce plynu by měly být příjmem rozpočtu města. Praha plánuje také to, že by pak byl plyn jako palivo více používán ve vozovém parku pražského dopravního podniku a společnosti Pražské služby, která se stará o svoz a zpracování odpadu. Praha by podle materiálu rovněž mohla pružně reagovat na případné mimořádné situace při dodávkách plynu.
Odkup podílu by byl financován úvěrem, který by ze svých zisků financovala přímo Pražská plynárenská. Podle primátorského náměstka Pavla Richtra (TOP 09) by tedy obchod nezatížil rozpočet města a nezvýšil jeho zadluženost. Podle Richtra většina investic, které město v poslední době financuje, generuje pouze další náklady. "Tato investice generuje i příjmy, které by byly používány na splacení investice," poznamenal.
Plán kritizoval opoziční zastupitel Karel Březina (ČSSD), podle něj se dosud o tomto záměru nevedla žádná diskuse. "Jsme přesvědčeni o tom, že žádný reálný důvod pro tuto akvizici není," řekl na zastupitelstvu.
Praha se možným odkupem akcií zabývá už řadu měsíců. Podrobnosti o vyjednávání ale politici vytrvale odmítají zveřejnit. Praha by nyní zřejmě chtěla dát společnosti E.ON finální nabídku. Pokud bude E.ON souhlasit, mělo by o koupi znovu rozhodovat zastupitelstvo.
V akciové společnosti Pražská plynárenská (PP) drží E.ON celkem 49,35 procenta a dalších 50,2 procenta kontroluje holding, v němž má Praha 51procentní podíl a zbytek ovládá E.ON. Firma zásobuje zhruba 440.000 zákazníků zejména v hlavním městě a v příměstských částech okresů Praha-východ, Praha-západ a Kladno. PP je tak druhou největší plynárenskou distribuční společností v ČR.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
