Doosan Škoda Power výrazně rozšíří své kapacity v Plzni

14.12.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Plzeň 14. prosince (ČTK) - Plzeňská Doosan Škoda Power rozšiřuje své kapacity v Plzni. Do tří let investuje do přestavby asi 700 milionů korun. Jeden z pěti nejsilnějších světových výrobců turbín se chce do roku 2017 dostat v Česku ze současných 1260 na 1700 zaměstnanců. Tržby se mají zvýšit z letošních 8,1 miliardy korun na 15 miliard Kč. K tomu má pomoci hlavně nová akvizice v Indii, zřejmě stavba nové továrny. ČTK to dnes řekl Jiří Šmondrk, generální ředitel firmy, kterou před třemi lety koupila jihokorejská skupina Doosan. Kapacity plzeňských strojíren jsou nyní vytížené na téměř 100 procent.

"V současnosti máme technický problém umístit další nové zaměstnance. Plánujeme nástavbu dvou pater na přístavku, pod nímž se nyní rekonstruuje bývalý atomový kryt. Vzniknou tam zasedačky," řekl personální šéf Richard Kabuď. Podnik tak vytěsní zasedací místnosti ze svého věžáku a místo nich tam budou prostory pro nové pracovníky. "V Plzni jsme schopni bez problémů absorbovat 1700 pracovníků, ale až poté, co upravíme domy, postavíme nějaká patra a zajistíme kancelářská místa," řekl Kabuď. Investiční plán je mateřskou skupinou schválen a firma řeší přestavby s architekty.

Za tři roky pod křídly Doosanu přijala plzeňská firma 300 lidí. "Ročně rosteme o 100 nových pracovníků. S náhradami za přirozené odchody je to 150 až 160 lidí za rok," uvedl Kabuď.

Věkový průměr zaměstnanců je mezi 42 až 43 lety. "Je to výhoda ve zkušenosti, ale do budoucna to znamená mít dostatek náhrad technicky vzdělaných lidí, ideálně s praxí. Ale ti se s našem oboru velmi špatně hledají," řekl Kabuď. Například Západočeská univerzita v Plzni vychová jen šest "turbínářů" ročně. V Brně, kde je obchodní část pro malé průmyslové turbíny, má plzeňský podnik 18 lidí a chce jich mít až dvojnásobek. Dva lidi má nově v USA.

Doosan Škoda Power dá letos do vzdělávání pracovníků i do sbližování kultur 17 milionů Kč. "Nejsme tradiční korejská firma," uvedl Kabuď. "Za 20 let nabrala skupina spoustu odborníků ze světa. Pracuje tam hodně Korejců, kteří se vrátili z USA domů. Firma dává důraz na vlastní odborníky, zástupnost a rozvoj lidí. Korejci investovali všechny své peníze do vzdělávání dětí a tato filozofie se přenáší i do byznysu," řekl. Rodinná skupina Doosan se 43.000 zaměstnanci v 35 zemích prezentovala letos strategii na 100 let. "Není to tedy o tom vydělat co nejvíce peněz v následujícím roce, ale mít jistotu potenciálu na desítky let. A to je hodně o rozvoji a investicích do lidí," dodal.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK