"Čína bude v roce 2013 nadále uskutečňovat podpůrnou fiskální politiku a obezřetnou měnovou politiku," píše se v závěrečném dokumentu z uzavřeného zasedání podle agentury Nová Čína. "Podpůrnou fiskální politiku budou doprovázet daňové reformy a strukturální snížení daní," uvedla agentura.
Čínská ekonomika se nyní zotavuje z útlumu. Ten vyvrcholil ve třetím čtvrtletí, kdy meziroční růst hrubého domácího produktu zpomalil na 7,4 procenta, nejpomalejší tempo od druhého čtvrtletí roku 2009. V posledním čtvrtletí ukazují údaje na oživení průmyslového sektoru, investic i maloobchodních tržeb.
Vláda zatím podle zdrojů agentury Reuters ponechá odhad ekonomického růstu pro příští rok na 7,5 procenta, což je stejné tempo, jak se odhaduje pro tento rok. Experti podle agentury Reuters uvádějí, že nový šéf komunistické strany Si Ťin-pching bude muset podniknout odvážné ekonomické reformy, které přesměrují čínskou ekonomiku více na spotřebu z dosud hlavní orientace na investice a vývoz. Nutné je podle nich rovněž oslabit silný vliv státních podniků.
Čína příští rok zajistí přiměřený růst bankovních úvěrů a financování sociálních potřeb. Postará se také o udržení stability domácí měny, uvedla Nová Čína po konferenci. Té se zúčastnilo nové čínské nejvyšší vedení, členové vlády, zástupci provincií, regulačních úřadů a centrální banky.
Vládní rozpočtová politika je nastavená na podporu ekonomického růstu od konce roku 2008, kdy Peking pod hrozbou globální finanční krize podpořil ekonomiku stimulačním balíkem v hodnotě čtyř bilionů jüanů (12,3 bilionu Kč). Centrální banka nyní udržuje stejnou měnovou politiku jako v roce 2010, mezitím ji ale v boji proti zvýšené inflace mírně zpřísnila a poté zase kvůli útlumu uvolnila.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
