Důvodem letošní stagnace zisku byly významné investice, převážně do fulltextového vyhledávání a nových map. Finance směřovaly hlavně do hardwaru a rozšiřování vývojářských a produktových týmů.
Za růstem tržeb podle Zimy stojí zejména nárůst služby Sklik, která zprostředkovává reklamu založenou na prokliku. Ta měla na Seznamu podíl 30 procent, rostla i klasická zobrazovaná reklama se zhruba čtvrtinovým podílem, mírně vyšší příjmy měly také služby jako Sreality.cz či Sauto.cz s podílem 25 procent a firemní katalog stagnoval se zhruba pětinou z celkových tržeb.
Seznam.cz v prosinci dokončil přesun zhruba 11 milionů poštovních schránek do nového e-mailu, během roku spustil nové turistické mapy, rozšířil videoserver Stream nebo spustil videoklipový web Mixér. Počet přehraných videí na všech službách Seznamu se za 11 měsíců roku zvýšil o 31,5 procenta. Firma také začala nabízet fulltextové vyhledávání na zahraničních webech nebo zavedla zjednodušené Počasí. Návštěvnost počasí se letos zdvojnásobila.
"Vzhledem k plánovaným investicím v roce 2013 mohu říci, že v příštím roce bude zisk ještě nižší. Tržby opět porostou," uvedl Zima. Seznam.cz mimo jiné chystá turistickou off-line navigaci pro mobilní telefony, dokončí denní aktualizace map nebo ve vybraných městech spustí webové kamery pro lokální zprávy o počasí.
Firmě se podle Zimy daří získávat stále větší podíl inzerce na úkor jiných typů médií, zejména tisku a billboardů. Zaměřit se chce na nabízení cílené reklamy podle aktivit uživatelů a také na reklamu v mobilních telefonech. Zavádí rovněž nový způsob účtování inzerce mediálním agenturám.
Seznam.cz je s více než 6,2 milionu unikátních návštěvníků největší internetovou firmou v Česku. Majoritu 70 procent drží ve společnosti její zakladatel Ivo Lukačovič.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
