Ministerstvo financí prodalo desetileté dluhopisy v objemu tří miliard eur, u nich průměrný roční úrok činil 4,48 procenta. V předchozí aukci, která se konala v listopadu, byl úrok průměrně 4,45 procenta. Pětiletých dluhopisů země prodala za 2,87 miliardy eur, a to s průměrným výnosem 3,26 procenta. I zde je to nárůst proti minulé aukci, kdy výnos činil 3,23 procenta.
Itálie chtěla za dluhopisy získat šest miliard eur. Dnešní aukce dlouhodobých státních dluhopisů byla první, která bude vypořádána až příští rok. Objemy obchodů dnes byly slabší, což analytici dávají do souvislosti s ospalou vánoční náladou na burzách. V těchto dnech je obchodování celkově slabší, protože část obchodníků má dovolenou a burzy v některých zemích už pro letošek skončily.
Ke slabšímu zájmu o italské dluhopisy ale mohly přispět i problémy v USA, kde se politici snaží dohodnout na pravidlech snižování rozpočtového deficitu. Pokud se nedohodnou do konce roku, hrozí rozpočtové provizorium a takzvaný pád z fiskálního útesu. Tak se v USA říká hrozbě fiskální krize, kterou by mohl způsobit růst daní v kombinaci s automatickými výdajovými škrty. To hrozí, pokud se politici do konce roku neshodnou na jiném způsobu snižování deficitu.
Trhy si také začínají více všímat italských voleb, které připadají na 24. a 25. února příštího roku. Nejistá je především účast bývalého premiéra Maria Montiho, který minulý týden rezignoval. Monti vyloučil, že by se ve volbách znovu ucházel o funkci, zváží ale, zda by nemohl vést příští vládu, pokud jej o to politici požádají.
Prodej státních dluhopisů je pro vlády zpravidla rutinní záležitostí. Výnosy z prodeje se běžně používají na krytí deficitů či úhradu splatných závazků. Poslední dobou se vývoji výnosů věnuje zvýšená pozornost převážně jen kvůli dluhové krizi.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
