Výši nabídky, kterou město společnosti E.ON pošle, bude v příštích týdnech schvalovat rada. Radní a posléze zastupitelé pak musí posvětit i další krok, kterým bude samotná smlouva mezi Prahou a energetickou společností. Praha se možným odkupem akcií zabývá už řadu měsíců. Podrobnosti o vyjednávání ale politici vytrvale odmítají zveřejnit.
Ze záměru, který zastupitelé schválili v prosinci, vyplývá, že Praha chce obchodem získat možnost ovlivňovat energetickou politiku v hlavním městě. Zisky z prodeje a distribuce plynu mají posílit příjmy města. Praha by rovněž mohla pružně reagovat na případné mimořádné situace při dodávkách plynu.
Podle dostupných informací má být odkup podílu financován úvěrem, který by ze svých zisků financovala přímo Pražská plynárenská. Podle dřívějšího vyjádření primátorského náměstka Pavla Richtra (TOP 09) by tak obchod nezatížil rozpočet města a nezvýšil jeho zadluženost. Plán ale kritizuje opozice.
V akciové společnosti Pražská plynárenská (PP) drží E.ON celkem 49,35 procenta a dalších 50,2 procenta kontroluje holding, v němž má Praha 51procentní podíl a zbytek ovládá E.ON. Firma zásobuje zhruba 440.000 zákazníků zejména v hlavním městě a v příměstských částech okresů Praha-východ, Praha-západ a Kladno. PP je tak druhou největší plynárenskou distribuční společností v ČR.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
