Hlavní index Nikkei 225 odepsal 278,64 bodu a den uzavřel slabší o 2,56 procenta na hodnotě 10.600,44 bodu. Podobně širší index Topix klesl o 2,00 procenta a skončil na 888,11 bodu. Japonské akcie ale vytrvale zpevňovaly už od poloviny loňského listopadu, takže investoři mají důvod vybrat zisky a z trhu odejít.
Na příliš rychlý pokles kurzu jenu upozornil ministr pro ekonomické oživení Akira Amari. Naopak proti vysokému kurzu eura ústně zakročil šéf Euroskupiny Jean-Claude Juncker, který řekl, že euro je nebezpečně vysoko. Jednotná evropská měna se tak vydala dolů.
"Pokles kurzu jenu byl až dosud poněkud rychlý," řekl šéf devizových obchodů v bance State Street Kimihiko Tomita. "Pokud je ten pokles příliš rychlý, stejně rychlý může být i obrat. Mně se zdá, že Amariho slova byla záměrnou snahou zbrzdit přehřátí trhu," dodal.
Dolar vůči jenu oslabil o 0,8 procenta na 88,08 JPY, podobně euro k jenu odepsalo 0,9 procenta na 116,92 JPY. K dolaru euro oslabilo o 0,2 procenta na 1,3280 USD.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
