Více cestujících létá na pravidelných linkách, charterovými lety loni cestovalo čtvrt milionu lidí. Pravidelné lety míří do Moskvy, Eindhovenu a Londýna. Od 31. března do konce října se vrátí linka do Milána. WizzAir naopak zrušil různé lety po Evropě včetně linky z Brna do Říma, kterou loni využilo 22.000 lidí. "Z turistických destinací se dlouhodobě drží na čele řecké ostrovy, hlavně Kréta. Za Řeckem je v závěsu Bulharsko a Turecko," uvedl Plaček.
Typickými cestujícími, kteří projdou přes brněnské letiště, jsou studenti a rodiny s dětmi. Podstatnou část tvoří také lidé, kteří létají za prací do Anglie. Právě lety do Londýna jsou celoročně nejobsazenější, využito je 85 procent kapacity. Do Moskvy mají lety obsazenost 60 procent, ostatní lety se pohybují kolem 70 až 80 procent. Nejčastější národností na pravidelných linkách jsou ze tří pětin Češi, čtvrtina jsou Britové. Kolem sedmi procent klientely tvoří Slováci.
Letiště loni naopak odbavilo menší počet zavazadel vzhledem k tomu, že nejen nízkonákladoví dopravci, ale i ti na charterových letech přistoupili ke zpoplatnění těžkých zavazadel.
V letošním roce zatím Letiště Brno nechystá žádnou novou pravidelnou linku, pouze od letní sezony rozšíří počet letů do Moskvy na tři týdně, zvýší se i počet letů do Eindhovenu. Ruský UTair nabídne po příletu do Moskvy vlastní přípoje do dalších 43 destinací v Rusku a některých okolních zemí. "Travel Service požádal o přepravní práva na lince do Moskvy, ale nevím, jaká je současná situace. Jinak jednáme kontinuálně s ostatními dopravci. Pro Brno je důležité spojení se světem. Cesta k získání spojení je, že se odsud bude létat přes jiné letiště jako křižovatku. V úvahu přichází ideálně třeba Frankfurt nebo Mnichov," uvedl Plaček.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					