"Nad slabším vývozem do eurozóny převáží vývoz mimo Evropu," uvedla BDI v dnešním prohlášení. "Celkově BDI očekává zvýšení vývozu během roku o nejméně tři procenta."
BDI rovněž kritizovala vládu za její program odchodu od jaderné energie, kvůli kterému nyní náklady na energii v Německu patří mezi nejvyšší na světě. "Německo se distancovalo od hlavních priorit každé energetické politiky, a to těch, že to bude bezpečné, čisté a cenově dostupné," citovala agentura Reuters BDI.
Německá ekonomika si v prvních dvou letech krize v eurozóně vedla velmi dobře. V roce 2010 vzrostla o 4,2 procenta, což byl nejvyšší růst od znovusjednocení Německa, a v roce 2011 o tři procenta. Loni však růst prudce zpomalil na pouhé 0,7 procenta a v posledním čtvrtletí loni zřejmě ekonomika klesla. Německo má největší ekonomiku v Evropě a je na něm závislá i řada českých firem.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
