Hlavní index Nikkei 225 si připsal 247,23 bodu a den uzavřel růstem o 2,28 procenta na hodnotě 11.113,95 bodu. Širší index Topix vzrostl o 1,51 procenta a skončil na 934,67 bodu.
Zájem byl opět hlavně o akcie exportérů, jako jsou automobilky a výrobci elektroniky. Právě ti totiž pociťují největší prospěch, když japonská měna oslabuje. Uvolněnější měnová politika by měla pomoci i realitnímu sektoru, který je tradičně citlivý na změny úrokových sazeb.
Na devizových trzích se stabilizovalo euro, které je vůči dolaru nejvýše za zhruba 14 měsíců. Analytici teď sledují, zda se euro podaří dostat nad 1,35 USD a udržet se tam. Pokud ano, otevřela by se cesta k dalšímu zpevnění. Pokud ne, lze naopak čekat, že euro začne korigovat a část zisků odepíše.
Euru pomáhají k růstu lepší ekonomická data z Německa a také náznaky, že se zlepšuje stav evropských bank. Od začátku roku už tak euro vůči dolaru zpevnilo o více než dvě procenta. Pozornost trhu se teď ale stáčí k číslům o vývoji hrubého domácího produktu v USA.
Euro k dolaru zůstalo bez výraznějších změn na 1,3486 USD, k japonskému jenu zpevnilo o 0,2 procenta na 122,60 JPY. Dolar k jenu přidal rovněž 0,2 procenta a dostal se na 90,90 JPY.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
