"Při zavádění nevratných sudů bylo naším primárním cílem zavedení anebo zvýšení prodeje sudového piva ve vzdálených destinacích. Chtěli jsme eliminovat administrativní a logistické bariéry, které znemožňovaly, nebo z různých důvodů příliš komplikovaly dodávky piva v klasických vratných sudech do některých lokalit. Výsledky předčily naše očekávání. Sud KeyKeg se tak stal jedním z faktorů, které přispěly k úspěchu našeho exportu v roce 2012," uvedla vedoucí oddělení exportních prodejů Budvaru Renata Pánková.
V loňském roce exportoval pivovar nejvíce piva ve své historii - celkem 657.000 hektolitrů, což je meziročně o procento více. Nejvíce piva v nevratných sudech vyvezl do Ruska, na Ukrajinu a do Austrálie. Významnými odběrateli byly Vietnam, Japonsko, Nový Zéland, Čína nebo Hongkong. V listopadu 2012 byla první zásilka sudů KeyKeg odeslána do Brazílie. "Očekáváme, že poptávka po pivu v těchto obalech i nadále poroste. Zajímavý obchodní potenciál vidíme například v jižní a střední Americe, zejména v Mexiku," uvedla Pánková.
Sudy systému KeyKeg představují zásadní technologickou novinku v oblasti balení a distribuce čepovaného piva. Při jejich použití odpadá z logistického řetězce finančně, časově a administrativně náročný zpětný transport prázdného sudu z výčepního místa zpět do pivovaru. Nevratné sudy používané pro ležák Budweiser Budvar fungují na podobném principu jako populární pivní tanky, známé z mnoha českých restaurací.
Pivo se plní do vnitřního vaku ze speciální nepropustné fólie a tlačný plyn tak během čepování vůbec nepřichází do styku s pivem. KeyKeg proto dokáže udržet senzorickou i mikrobiologickou stabilitu piva stejně, jako standardní nerezový sud. Sudy mají výrazně nižší hmotnost než nerezový sud. Zatímco prázdný obal KeyKeg o objemu 20 litrů váží jeden kilogram, prázdný nerezový sud o stejném objemu má hmotnost devět kilogramů. Díky nižší hmotnosti snižují spotřebu pohonných hmot na přepravu a navíc jsou vyrobeny z plně recyklovatelných materiálů.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
