Letecký provoz mezi zeměmi EU a okolními státy se zpravidla řídí podle dvoustranných dohod. Tyto smlouvy má podle předkládací zprávy nahradit uvedená mezinárodní dohoda. Nejprve ji ale musí kromě vlády schválit Parlament a ratifikovat prezident.
V současné době mohou mezi Českou republikou a Izraelem létat dva největší tuzemští dopravci, kterými jsou České aerolinie a soukromý dopravce Travel Service. Z izraelské strany letecké spojení zajišťuje národní dopravce El Al.
Tato omezení by po schválení dohody měla postupně přestat platit. Začátkem každého letního letového období se navýší počet maximálně využitelných frekvencí pro letecké dopravce obou stran, uvedlo v podkladovém materiálu pro vládu ministerstvo dopravy.
Kromě liberalizace komerčního letectví se dohoda s Izraelem zabývá rovněž provozními a právními podmínkami, za jakých bude možné leteckou osobní přepravu mezi zeměmi provozovat. Kromě Izraele jedná EU o liberalizaci leteckého prostoru ve Středomoří rovněž s Marokem, Alžírskem, Tuniskem a Libanonem.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
