Odstartovat těžbu břidlicových ložisek v zemi, která vedla v USA v minulých letech k energetické revoluci, požadují poslanci konzervativních stran CDU a CSU a liberální FDP. Ti se už podle Spiegelu dohodli na klíčových regulačních opatřeních.
Plyn z hlubokých břidlicových hornin se těží metodou "frakování", což je kombinace hydraulického štěpení hornin a horizontálního vrtání v hloubkách. Zeleným aktivistům se v Evropě podařilo proti této metodě vzbudit odpor značné části veřejnosti tvrzeními o ohrožení podzemních vod a některé země v čele s Francií na tuto metodu uvalily moratorium.
"Nemůžeme si dovolit ideologický zákaz, protože frakování může být součástí našich energetických potřeb," řekl Spiegelu mluvčí poslanecké frakce FDP pro životní prostředí Michael Kauch. V zájmu rozptýlení obav veřejnosti koaliční zástupci počítají s tím, že frakování bude podřízeno přísným pravidlům pro ochranu životního prostředí.
Koalice podle Spiegelu pověřila ministerstvo životního prostředí a ministerstvo hospodářství, aby do příštího týdne předložila své návrhy na regulaci těžby břidlicového plynu. "Chceme to mít hotovo do konce tohoto parlamentu," řekl Kauch.
Altmaier dnes rozhlasové stanici Deutschlandfunk řekl, že vláda připravuje opatření pro to, aby těžba plynu z břidlic byla podřízena regulacím. Dodal ale, že by nikomu neradil, aby v brzké době usiloval v Německu o těžební licenci.
USA se v posledních letech díky rozvoji břidlicových ložisek staly největším světovým producentem plynu a brzy jej začnou vyvážet. Levný a relativně čistý plyn transformoval celý americký energetický trh, posílil konkurenceschopnost amerického průmyslu a začíná mít zahraničněpolitické dopady. V Evropě zahájily přípravy k těžbě nového zdroje Polsko, Británie, Ukrajina, Rumunsko a Litva.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
