"Evropská komise nepracuje na žádném programu, který by počítal s účastí soukromých věřitelů," řekl Rehn po schůzce ministrů financí EU v Bruselu. "Řecko bylo zvláštním kandidátem a ojedinělým případem," doplnil. Méně sdílný byl ale v odpovědi na otázku, zda může vyloučit možnost, že v rámci pomoci Kypru by mohli o vklady přijít lidé, kteří mají peníze v kyperských bankách.
"Záměrem komise je ujistit se, že náklady na restrukturalizaci či řešení problému kyperských bank se rozloží spravedlivě. My pracujeme na tom, abychom našli takové řešení, které na Kypru zajistí jak možnost dlouhodobě a bez problémů splácet dluhy, tak finanční stabilitu," řekl podle agentury Reuters Rehn.
Kypr bude podle dřívějších odhadů potřebovat asi 17 miliard eur (zhruba 430 miliard Kč), aby se dostal z problémů. Kolem deseti miliard by patrně šlo na podporu bankovního sektoru, zbytek na financování vlády v příštích třech letech.
Celková částka pomoci zhruba odpovídá velikosti kyperské ekonomiky. To je také důvod, proč má část věřitelů obavy, zda bude Kypr schopen případnou pomoc splácet.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
