Jak dnes řekl jeden z předkladatelů novely, Jan Husák, důvodem předložení jsou nekalé praktiky operátorů vůči klientům i ostatním firmám. Například automatické prodlužování smluv na dobu určitou označují předkladatelé za obchodně nemorální. Operátor bude muset podle jejich návrhu před koncem platnosti smlouvy oslovit svého zákazníka se svojí nabídkou a zákazník bude muset prokazatelně s prodloužením smlouvy souhlasit.
Novelu kritizoval například Jiří Šlégr (NS-LEV21). Řekl, že je připravena nedokonale a jde proti základním principům smluvních vztahů. Zastával se například možnosti automatického prodlužování smluv s tím, že je to výhodnější pro klienta. Automatického prodlužování smluv se zastal i Petr Skokan (VV).
Novela také výslovně zakazuje operátorům sjednávat smluvní pokuty pro případ, že zákazník předčasně ukončí smlouvu na dobu určitou. Při uzavírání smlouvy na dálku, například po telefonu, bude muset mít klient k dispozici všechny související informace, ať už v listinné nebo elektronické podobě. "Tím se zabrání mnohým účastnickým sporům a nepříjemným překvapením, když po měsíci obdrží spotřebitel fakturu," stojí v důvodové zprávě.
Novela se týká i virtuálních operátorů. Pokud operátor odmítne uzavřít smlouvu o propojení s jiným operátorem, bude muset odmítnutého zájemce informovat o důvodech, pro které nemůže smlouvu uzavřít. Stejnou informaci bude muset zaslat Českému telekomunikačnímu úřadu (ČTÚ).



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
