"Vyzýváme politiky jak na národní, tak na ideologické úrovni, aby neřešili ideologické půtky spojené s emisním obchodováním a zaměřili se na nezbytné kroky toho druhu, aby se cena povolenky dostala na tu cenovou hladinu, která umožňuje investorům, aby mohli efektivně investovat do nových technologií," řekl Hlaváč.
Prvním nezbytným krokem podle Hlaváče je skutečné stáhnout z trhu 900 milionů emisních povolenek pro roky 2013 až 2015, jak navrhla Evropská komise. Následně by měla přijít reforma celého systému obchodování s povolenkami, aby jejich aukce skutečně přinášely přidanou hodnotu.
Cena povolenky na vypuštění jedné tuny CO2 se na konci ledna dostala pod hranici tří eur. Na pokles cen tlačí především přebytek povolenek na trhu v důsledku hospodářského oslabení, které přimělo průmyslové podniky k omezení výroby.
Trh s povolenkami má vést k omezení emisí CO2 v Evropě. Energetické firmy si musí počínaje letošním rokem kupovat povolenky, aby mohly pokračovat v provozu. Část povolenek dostávají firmy zdarma pod podmínkou, že budou ušetřené peníze investovat do ekologických opatření.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
