Odhadované využití oceli se loni zvýšilo o 7,8 procenta, dovoz dokončených ocelových výrobků se ale zvýšil o 18 procent. To znamená, že zahraničním výrobcům se daří zvyšovat si podíl na americkém trhu. AISI předpovídá, že letos dovoz i spotřeba oceli v USA vzroste o další alespoň dvě až tři procenta.
Předseda a výkonný ředitel sdružení AISI Tom Gibson řekl, že odhad dovozu je možná až příliš optimistický. Ve světě je totiž nadvýroba, a ve většině zemí tudíž sílí tlak na vývoz. V této souvislosti zároveň přibývá podvodů s původem oceli.
"Máme z toho obavy. Opakovaně o tom problému informujeme vládu," řekl v rozhovoru s agenturou Reuters Gibson. "Jsme konkurenceschopný region, ale kvůli chování některých vlád a kvůli státním podnikům, které ty vlády masivně subvencují, máme určité potíže," řekl.
AISI odhaduje, že ve světě se teď vyrábí zhruba o 400 milionů tun oceli ročně víc, než je trh schopen unést. Z toho asi 200 milionů tun připadá na Čínu. Nadvýroba pak vede k tomu, že některé země jsou nuceny víc tlačit na vývoz, aby se vyrobené oceli zbavily. Opět se to týká hlavně Číny, která loni zvýšila vývoz do USA zhruba o 34 procent. To je podle AISI naprosto nepřijatelné.
AISI předpokládá, že výroba i poptávka po oceli bude v letošním prvním pololetí slabší než před rokem. Ve druhé polovině roku by se mohla situace zlepšit.



Čeští těžkooděnci mají nová auta. Usednou do terénních pick-upů
Babiš vs. auta: Nový český premiér adoroval elektromobily, pak z osmiválcového SUV za pět milionů sliboval zrušení zákazu spalovacích motorů
Test Cupra Terramar VZ 2.0 TSI 4Drive (2025): Jede jak z praku, kreslí na silnici a elektrifikaci odmítá
Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
