Asistenční služby u životního pojištění

27.02.2013 | , Finance.cz
POJIŠTĚNÍ


Pojišťovny si uvědomují, že nejnižší cena produktu nemusí být tou nejlepší strategií. Řada klientů již nesleduje pouze cenu, ale i úroveň souvisejících služeb. U životního pojištění můžete získat balík asistenčních služeb. Které služby nabízejí tuzemské pojišťovny?

Mezi asistenčními službami například najdete bezplatné využití informačních zdrojů, za které si jinak poměrně draze zaplatíte na různých informačních linkách. Za určitých podmínek můžete získat i pomoc v domácnosti. Přestože nelze doporučit výběr životního pojištění na základě asistenčních služeb, je dobré vědět, čeho všeho můžeme v případě potřeby využít.

Asistence v domácnosti

AXA například nabízí v rámci asistenčních služeb pomoc v domácnosti, která zahrnuje úklid, nákup základních potravin a hygienických potřeb, vybírání poštovní schránky či péči o děti a domácí zvířata.

Pokud máte uzavřenou smlouvu u společnosti Allianz, můžete v případě hospitalizace, vážného úrazu, závažné nemoci nebo úmrtí blízké osoby využít navíc ošetřování člena rodiny, odvozu na kontrolu k lékaři, ostrahu objektu, organizaci pohřbu nebo nákupu a donášky jídla.

Pojišťovny mohou nabízet uvedené služby zdarma i za poplatek. U ING pojišťovny lze například za měsíční příplatek 25 korun získat k produktu Smart Senior zdravotní a domácí asistenci. V rámci zdravotní pomoci můžete zkonzultovat svůj případ se zdravotníkem, využít dopravy k lékaři a zpět či si nechat dovézt léky. Domácí asistenční služba se vám postará po dobu vaší nepřítomnosti o úklid nebo spolupráci při stravování a osobní hygieně. Příplatku za tyto služby se můžete vyhnout v rámci věrnostního bonusu, pokud je vám mezi 55 a 75 lety a platíte pojistné minimálně 400 korun.

Informační linky

Dostat potřebné informace v ten správný čas může být často k nezaplacení. I v tomto nám mohou pomoci informační služby k životnímu pojištění. Allianz například nabízí službu Modrá linka, kde se klienti mohou informovat o zdravotních zařízeních, nejbližších bankomatech, taxi s dětskou sedačkou či o zařízeních poskytujících služby hlídání a opatrování dětí, ostrahy objektů nebo veterinární péče.

Pojišťovna Kooperativa nabízí obdobnou službu zvanou MediKompas. Tuto službu lze získat v rámci životního pojištění Perspektiva za 29 korun. Zahrnuje zprostředkování rychlé konzultace s odborným lékařem, zajištění vyšetření či hospitalizace a další informace z oblasti zdravotnictví.

Česká pojišťovna informace zajistí prostřednictvím služby Medik Plus. Mimo odborné zdravotní informace, zde můžete přes telefon získat i radu z právní oblasti zdraví.


Další články o pojištění:

Smysluplné cestovní pojištění
Bude prodej pojištění solidnější?
Předčasné rušení pojistek přináší daňové nevýhody


Víte, na které služby máte nárok?

Přestože by hlavním kritériem při výběru pojistného produktu měl být rozsah pojistné ochrany, informace o asistenčních službách pojišťovny ledacos prozradí o jejím proklientském přístupu. Pokud již pojistnou smlouvu máte, zjistěte si v jakých případech a za jakých podmínek můžete služeb využít.

Český trh pojistných produktů se vyznačuje častým rušením pojistných smluv, kdy klienti odchází za levnější variantou. Jedním ze způsobů, jak mohou pojišťovny posílit věrnost, jsou bezpochyby právě asistenční služby. Můžeme se tedy v této oblasti dočkat zajímavého vývoje. Prostor se nabízí především v zajištění právních konzultací či dalších služeb, které nám v případě nutnosti pomohou udržet chod domácnosti.

Autor článku

Daniel Pech  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: POJIŠTĚNÍ