Firmě Tchibo Praha loni vzrostl zisk o dvě třetiny

19.06.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 19. června (ČTK) - Prodejci kávy a spotřebního zboží Tchibo Praha loni vzrostl čistý zisk o dvě třetiny na 151 milionů korun. Tržby za prodej zboží se zvýšily o čtvrtinu na 2,67 miliardy korun, více než z poloviny se na nich podílel prodej spotřebního zboží. ČTK to zjistila z loňské účetní závěrky firmy umístěné ve Sbírce listin.

"Tento výsledek potvrzuje správnou investiční strategii, kterou společnost uplatňovala v posledních letech při budování a rozšiřování prodejní sítě se spotřebním zbožím a kávou Tchibo na celém území České republiky," uvedla firma ve zprávě. K expanzi přispělo zejména rozšiřování sítě vlastních obchodů Tchibo.

Z dokumentu vyplývá, že se dařilo především prodejům nepotravinářského zboží. Tržby za prodej oblečení, bytových doplňků či elektroniky se firmě zdvojnásobily na 1,4 miliardy korun. Prodeje kávy v tuzemsku vzrostly o dvě procenta na 1,19 miliardy korun. Prodej v zahraničí se propadl z téměř 250 milionů na 34,6 milionu Kč.

Firmě se podle zprávy loni podařilo posílit svou vedoucí pozici na tuzemském trhu s praženou kávou a budovat svou pozici i v kategorii instantní kávy podobně jako v oblasti prodeje kapslí do speciálních domácích kávovarů.

Tchibo v Česku prodává stejnojmennou kávu, kávu značky Jihlavanka, od roku 2002 také značku Davidoff Café. V roce 2004 začala firma v tuzemsku budovat síť prodejen, ve kterých prodává pod svou značkou také spotřební zboží. Vlastníkem firmy je prostřednictvím společnosti Eduscho Austria německá firma maxingvest ag.

Společnost Tchibo Praha působí na tuzemském trhu od roku 1991. V Jihlavě původně fungoval i závod Tchiba na pražení kávy, tato výroba však byla přibližně přes osmi lety ukončena. Společnost tehdy uvedla, že výrobu pražené kávy zajistí sesterská společnost ve Vídni a instantní kávy polský závod Tchiba. V Česku zůstaly pouze prodejní, maloobchodní a marketingové aktivity.

Autor článku

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK