RegioJet přestane od listopadu vozit cestující na vozíku

21.10.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha/Brno 21. října (ČTK) - Železniční dopravce RegioJet ze skupiny Student Agency, který provozuje rychlíky mezi Prahou a Ostravskem, nebude od 1. listopadu vozit cestující se sníženou pohyblivostí, tedy vozíčkáře. Důvodem jsou zpoždění vlaků, která vznikají kvůli administrativním a technickým potížím, vyplývá z tiskové zprávy dopravce. Proti kroku RegioJetu se ohradil předseda Národní rady osob se zdravotním postižením ČR Václav Krása, považuje ho za diskriminační. České dráhy i Leo Express službu vozíčkářům nabízejí dále.

"Nejsme schopni těmto cestujícím nabídnout odpovídající prostor pro sezení. Jejich přeprava vyžaduje z naší strany zajištění administrativních a technických požadavků, které jsou v některých případech časově náročné," uvdl RegioJet. Jde především o zajištění zvedací plošiny pro nástup a výstup, jejímž vlastníkem jsou České dráhy. Dalším problémem je v některých stanicích i přístup na nástupiště.

Kvůli tomu RegioJet doporučuje využívat vlaky konkurence. Na nápravě však podle zprávy RegioJet pracuje.

"Píšu otevřený dopis předsedovi vlády, ministru dopravy a majiteli společnosti Radimu Jančurovi. Záměrně chci situaci vyhrotit, protože je potřeba si uvědomit, že tu máme zákony, které je potřeba dodržovat. Jedná se o nařízení Evropského parlamentu a rady a náš antidiskriminační zákon," řekl Krása. "Totéž jsou autobusy Student Agency. Jančura mi na rovinu řekl, že by přišel o čtyři místa, že pro vozíčkáře nic dělat nebude. Takhle to nejde," řekl ČTK Krása.

České dráhy poskytují cestujícím převážně na regionálních spojích už řadu vlaků s nízkopodlažním oddílem, v rychlících bez nízkopodlažních vozů zajišťují nástup a výstup právě zvedací plošinou.

Leo Express disponuje novými vlaky, které na cestující na invalidním vozíku pamatují nízkopodlažními oddíly. Jejich nástup je nenáročný i proto, že na trati z Prahy do Ostravy jsou nástupiště ve výšce podlahy vlaku. U dveří je výsuvná plošina a lidé si musejí koupit v rezervačním systému jízdenku přesně na místo, kvůli vysunutí plošiny musí zákazník informovat dopravce na zákaznické lince alespoň 24 hodin předem.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK