\"Pokles (zahraničních cest) se může týkat hlavně nízkopříjmových obyvatel, kteří každý rok zvažují, zda vůbec na dovolenou poletí, a kteří kvůli slabé koruně dali přednost neleteckém zájezdu, nebo zůstali doma,\" reagoval pro ČTK mluvčí CK Fischer Jan Osúch.
Celkem si tak loni Češi dopřáli 11,73 milionu dovolených, což je meziročně o čtyři procenta více. U zahraničních destinací v roce 2014 výrazně klesl zájem o zájezdy do Turecka (-39 pct) ve srovnání s předchozím rokem. Na oblibě ztratila také Francie. Stálicí v zájmu českých dovolenkářů je Chorvatsko, kam loni zavítalo 785.000 českých turistů, což je téměř stejně jako v roce 2013.
Počet delších cest Čechů do Maďarska loni vyskočil o 84 procent, do Egypta pak o 52 procent. \"Egypt se těší stále většímu zájmu českých turistů. V loňském roce u nás stouply prodeje o 75 procent,\" uvedla Simona Fischerová z cestovní agentury eTravel.
Cestovní agentura Invia.cz pokles zájmu o zahraniční zájezdy neregistruje. \"Pokles výjezdů, který vyplývá z údajů ČSÚ, pravděpodobně dokladuje údaje o individuální turistice,\" uvedl Michal Tůma z Invia.cz.
Delší cesty Čechů do zahraničí podle cílové destinace: Pořadí Země 2014 (v tis.) 2013 (v tis.) Změna meziroční 1. Chorvatsko 785 797 -1,51 2. Itálie 553 526 5,06 3. Slovensko 480 496 -3,38 4. Rakousko 306 339 -9,76 5. Řecko 291 339 -13,97 6. Egypt 185 122 51,88 7. Španělsko 174 185 -5,58 8. Turecko 171 280 -38,89 9. Maďarsko 166 90 83,94 10. Francie 116 149 -22,28
zdroj: ČSÚ



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
