Správa železnic vyloučila Cedop a Egis Rail z projekčních tendrů

29.06.2017 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 29. června (ČTK) - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vyloučila z mnohamilionových tendrů na projekční práce k připravované modernizaci železniční trati Brno - Přerov sdružení českého Centra pro efektivní dopravu (Cedop) a francouzské společnosti Egis Rail. Vyloučení uchazeče, kterého dříve vybrala jako favorita, správa železnic odůvodňuje tím, že francouzským inženýrům zrušila Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě (ČKAIT) oprávnění pracovat v Česku. Vyplývá to z rozhodnutí SŽDC, které má ČTK k dispozici.

Zakázka na projekční práce nové trati, kterou má být nejrychlejší v Česku a kterou mají projíždět vlaky až 200kilometrovou rychlostí, je rozdělená do čtyř veřejných soutěží. Ve třech z nich mělo kvůli nejnižší ceně nakročeno k vítězství sdružení Cedop a Egis Rail. \"Informaci o tom, že jeden z uchazečů ve zbývajících třech veřejných zakázkách přestal splňovat kvalifikaci, můžeme v obecné rovině potvrdit. Nicméně s ohledem na skutečnost, že zadávací řízení ještě nejsou ukončena, nebudeme danou situaci blíže komentovat,\" uvedla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Z rozhodnutí ale vyplývá, že SŽDC se chystá zakázky na část trasy mezi Blažovicemi a Vyškovem a Vyškovem a Nezamyslicemi vybrat dalšího účastníka v pořadí, kterým je sdružení projekčních společností Sudop. Ta nabídla v prvním tendru cenu o zhruba milion korun vyšší (přibližně 55 milionů bez DPH) a ve druhém tendru byla dražší o zhruba 100.000 korun s cenou 48,8 milionu.

\"Proti rozhodnutí o vyloučení se sdružení Cedop a Egis Rail plánuje odvolat a jsme přesvědčeni, že zadavatel své rozhodnutí přehodnotí,\" řekl ČTK zástupce Cedop Petr Šlegr. Zároveň byla podána žaloba na komoru inženýrů kvůli zrušeným autorizacím pro zaměstnance partnerské Egis Rail. Firma nesouhlasí s názorem komory, že projektanti musí mít takzvanou autorizaci vystavenou pro každou jednotlivou veřejnou zakázku v ČR a tvrdí, že postačuje autorizace pro hostující osoby.

Modernizace zhruba 75 kilometrů trati mezi Brnem a Přerovem by se měla podle předpokladu uskutečnit mezi roky 2020 až 2023. Celková odhadovaná cena projekčních prací je zhruba 230 milionů korun. V poslední zakázce na modernizaci úseku Nezamyslice - Kojetín má podle deníku E15.cz největší šanci uspět sdružení Moravia Consult a Metroprojekt.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK