V posledních dvou letech navýšil Sporten výrobu a tržby o pětinu. Letos se ale situace na zahraničních trzích, kam míří 90 procent produkce Sportenu, podle Hudáka výrazně změnila. "Že bude nižší poptávka po výrobě, jsme věděli již v průběhu zimy. Její pozdní nástup v celé Evropě, následné přívaly sněhu a dlouhotrvající silné mrazy zapříčinily, že se prodejci nezbavili zásob a ani v půjčovnách lyží, které jsou asi největším odbytištěm, nedošlo k jejich opotřebení," uvedl Hudák.
Většinu lyží vyrábí Sporten pod značkami svých hlavních odběratelů, mezi které patří Decathlon, K2 a Rossignol. Sporten nyní většinu lyží vyrábí pouze na základě přijatých objednávek. "Všechny firmy z oboru mají výrobní pauzy, protože sklady jsou plné lyží," podotkl Hudák.
Hudák na dotaz ČTK řekl, že společnost Sporten kvůli třetinovému poklesu produkce lyží musela zkrátit pracovní týden na čtyři dny a pracovní směnu zredukovala o půl hodiny. Vedení firmy zároveň plánuje i snížení počtu zaměstnanců, kteří mají pracovní smlouvu na dobu určitou. Počet lidí, kterých se má toto opatření týkat, Hudák nezveřejnil. Loni Sporten v průměru zaměstnával 187 pracovníků.
Majoritním akcionářem Sportenu je od privatizace Ladislav Adamec, syn bývalého komunistického premiéra.



Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
Test ojetiny: Levná vstupenka do Jaguaru klubu. XF II koupíte za super peníze
Test Mitsubishi ASX 1.3 DI-T Instyle (2025): Levná normální auta pořád existují
