"Začátek zavádění pravidel Basilej III by měl být v Evropské unii načasován tak, aby se co nejvíce přibližoval zavádění těchto pravidel ve Spojených státech. V žádném případě by to nemělo být dřív, než před začátkem roku 2014," řekl prezident asociace Andreas Schmitz, jehož cituje agentura Reuters,
Evropská bankovní federace minulý týden napsala dopis eurokomisaři pro vnitřní trh a služby Michelu Barnierovu, do jehož působnosti regulace bank spadá. Federace Barniera také žádala, zda je možné začátek zavádění pravidel Basilej III posunout na rok 2014. Jako důvod uváděla konkurenční znevýhodnění evropských bank.
Mluvčí německého ministerstva financí dnes uvedla, že začátek zavádění pravidel Basilej III by se mohl v Evropě trochu zpozdit, nicméně pořád je možné začít podle původního plánu. "Je to spíš záležitost krátkodobých problémů než něčeho vážného," řekla mluvčí. "Podle nás to možné je," řekla na dotaz, zda Evropané začnou pravidla zavádět podle plánu.
Pravidla Basilej III, jinak také třetí basilejská smlouva, jsou globálním regulačním standardem pro banky. Pravidla se týkají kapitálové přiměřenosti, způsobu provádění zátěžových zkoušek a měření tržního rizika likvidity. Na nových pravidlech regulace se v letech 2010 a 2011 dohodli členové takzvaného Basilejského výboru pro bankovní dohled. Podle nich se pravidla měla zavádět postupně od roku 2013 do konce roku 2018.
Třetí basilejská smlouva je odpovědí na nedostatky v regulaci finančních služeb, které se plně projevily za poslední finanční krize v letech 2008 a 2009. Základním předpokladem je zajistit, že banky budou mít dostatečný kapitálový polštář, aby dokázaly vstřebat i mimořádně vysoké ztráty a opět je penězi daňových poplatníků nemusely zachraňovat vlády.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					