Letos obrat obchodů v čínské měně dosáhl průměrně 120 miliard dolarů (asi 2,4 bilionu Kč) denně. V roce 2010, kdy BIS uskutečnila předešlý průzkum, to bylo asi 34 miliard dolarů. Tehdy jüan figuroval na sedmnácté příčce.
Americký dolar, euro nebo japonský jen však čínskou měnu z tohoto hlediska nadále předčí. Denní obrat obchodů v dolarech letos v průměru dosahuje 4,65 bilionu dolarů.
Posun čínské měny podle agentury AP odráží mezinárodní charakter dodavatelského řetězce a pružnost, kterou mohou některé firmy používáním čínské měny získat. Příčinou je ale i vzestup čínské ekonomiky, která je druhou největší na světě.
Jüan přitom stále nemá volně plovoucí kurz, a není tedy plně konvertibilní. Hodnotu měny určuje čínská centrální banka, která stanovuje střední kurz, kolem něhož se může tržní kurz denně odchylovat. Kurz se tak nevytváří na trzích a není plně výsledkem nabídky a poptávky.
Čína však usiluje o to, aby její měna hrála v mezinárodním obchodě čím dál větší roli, a používání jüanu proto silně podporuje. Podle agentury AFP plánuje vláda otevřít v Šanghaji zónu volného obchodu, kde by mohla volnou směnitelnost domácí měny poprvé povolit.
Kromě jüanu se mezi deset nejobchodovanějších měn v žebříčku banky BIS zařadilo i mexické peso. To je na osmém místě a BIS u něj registruje nejvýraznější nárůst tržního podílu mezi hlavními měnami rozvíjejících se zemí.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
