Seznam reforem řeckého ministerstva financí podle Bildu zahrnuje zvýšení daně pro zaměstnance s platem přes 30.000 eur (820.000 Kč) ročně nebo zvýšení daně z luxusu na položky jako jsou drahá auta. Atény také navrhují zavedení daně na luxusní dovolené na oblíbených ostrovech a sjednocení současných tří sazeb daně z přidané hodnoty (DPH). Výši sazeb nových daní však Bild neuvedl.
Řecko již několik týdnů jedná se svými zahraničními věřiteli o reformách, které mají zemi uvolnit zbývající peníze ze záchranného úvěru. Hlavními věřiteli je Evropská unie a Mezinárodní měnový fond (MMF). Jednání ale zatím nevykazují výraznější pokrok a bez dohody Řecku hrozí státní bankrot.
Kvůli zlepšení výběru daní Atény podle Bildu rovněž plánují, že nařídí platit nákupy nad 70 eur (téměř 2000 Kč) jen debetní kartou, aby o těchto transakcích byl vždy záznam.
Eurozóna v březnu schválila čtyřměsíční prodloužení záchranného programu pro Řecko, výplatu zbývajících 7,2 miliardy eur (téměř 200 miliard Kč) ale pozastavila do zhodnocení reformních plánů nové řecké vlády. Pokud se dohodu o reformách nepodaří dokončit tento měsíc, hrozí Řecku už v červnu platební neschopnost.
Zdroj z řecké vlády dnes také agentuře Reuters řekl, že Atény již odeslaly 200 milionů eur, což byl splatný úrok z úvěru, který zemi poskytl MMF. Splacení této částky, připadající na dnešek, se očekávalo a pro Řecko nepředstavovalo žádný větší problém. Potíže by ale země mohla mít se splátkou 750 milionů eur, která připadá na 12. května, tedy na příští úterý.
Řecká vláda se potýká s akutním nedostatkem finanční hotovosti a kvůli zajištění peněz na tyto splátky a také na květnovou výplatu mezd a důchodů vláda nařídila státním institucím a podnikům, aby převedly veškerou svou volnou hotovost na centrální banku.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
