Myslíte, že spoření a utrácení nejdou dohromady?

01.06.2020 | , mBank
Komerční sdělení


České domácnosti spoří málo. Téměř třetina z nich by nedokázala pokrýt z úspor nečekaný výdaj ve výši 10 tisíc korun. Jen polovina Čechů by dokázala bez větších problémů ustát výpadek jednoho měsíčního příjmu. Odborníci přitom doporučují mít rezervu minimálně na tři, optimálně na šest měsíců. Koronavirová krize ostatně ukázala, jak důležité je mít úspory.

Někdo má skutečné existenční problémy a ze svého platu tak tak uhradí nutné náklady na život. Hodně lidí však určitou rezervu má – jen ji velmi často utrácejí za věci, které nutně nepotřebují. Obvykle jsou to právě menší nákupy zbytných věcí, které vám nenápadně tahají drobné z peněženky, až vyšplhají k několika stovkám či tisícům měsíčně.

Co kdybyste dali svým financím nějaký řád? 

A co kdybyste zároveň při utrácení neměli žádné výčitky? 

mBank nabízí produkt mSpoření, který je na českém trhu unikátní. Skrývá v sobě nejen klasický spořicí účet s příjemným úrokem ve výši 1,2 %, který mBank garantuje i v současné situaci minimálně do konce listopadu letošního roku, ale nabízí také různé možnosti systematického spoření na váš cíl. Takových cílů si vlastně můžete zvolit až osm. Odborníci doporučují zahrnout mezi ně hlavně rezervu na nenadálé výdaje, dále pak další cíle, které jsou potřebné nebo které jste si vysnili, například dovolenou, výstavbu zimní zahrady u domku, rekonstrukci koupelny, nebo menší cíle, kterých můžete dosáhnout rychleji, třeba nový mobil, nové kolo atd. 

„Dosáhnout disciplíny ve spoření je pro většinu lidí těžké. Zodpovědně se snaží tvořit si rezervu na horší časy, velmi často do ní ale také sahají. Nepoužívají ji přitom jen na nezbytné výdaje, ale například i na úhradu dovolené, vánočních dárků a na další drobné zbytné výdaje,“ uvádí Jan Kamenský, produktový manažer mBank, a dodává: „Když si od začátku nastaví, na jaký konkrétní cíl chtějí spořit, snadno ho dosáhnou.“ mBank v podstatě klientovi pomůže nastavit ve financích jasný řád. A čím více utratí, tím více také naspoří. Mezi nejčastější cíle současných klientů patří auto, svatba, vánoce, byt, i dovolená. Najdou se ale i méně tradiční přání jako zuby, miminko, tetování nebo dokonce žumpa u babičky.

Chytrá funkce mSpoření funguje tak, že z každé transakce, kterou provedete platební kartou, převodem nebo výběrem z bankomatu, banka převede klientem definovaný obnos peněz na spořicí účet do kolonky určitého cíle. Spoříte tak automaticky při běžném používání bankovních služeb. Minimální částka, ze které se převod uskuteční, je 100 Kč. Klient má možnost si u všech definovaných cílů nastavit různý systém spoření. mBank nabízí 4 varianty: První z nich je zaokrouhlování – při každé transakci se na cíl odloží rozdíl mezi zaplacenou částkou a zbytkem do nejbližší stokoruny (v případě částky, která je násobkem 100 se připíše 50 Kč). Druhou variantou je připsání jakékoliv částky od 10 do 50 Kč. Třetí možností je připsání určitého procenta z platby, a to v rozmezí mezi 1 a 10 %. Můžete také využít trvalého příkazu na vámi určenou částku. mBank při volbě způsobu spoření vždy ukazuje, kolik by klient naspořil za minulý měsíc s daným typem spoření.

Pro jasnou představu uvádíme příklad. Simoniným cílem je našetřit si na skútr. Zvolila si princip zaokrouhlování transakcí na násobky stokorun.

Při objednávce z e-shopu ve výši 1589 Kč si tak na skútr přispoří 11 Kč – jako zaokrouhlení do nejbližší stokoruny. Při výběru z bankomatu ve výši 3000 Kč se jí na mSpoření připíše 50 Kč (pokud je transakce jakýmkoliv násobkem stokoruny, připisuje se vždy 50 Kč).

Spoření vás nijak nelimituje. Změní-li se v průběhu let vaše cíle, není problém je kdykoliv změnit – jak jejich počet, tak zaměření. Spoření můžete případně i na chvíli pozastavit či zrušit. Vše je bezplatné, stejně jako založení, vedení a všechny příchozí i odchozí platby na mSpoření.  

Noví klienti teď navíc můžou získat bonus až 1 500 Kč, když si v mBank založí účet s mSpořením. Více informací o mSpoření a této unikátní odměně naleznete zde.

Autor článku

Komerční sdělení  

Články ze sekce: Komerční sdělení