Účastník a smlouva o penzijním spoření
Účastníkem spoření ve III. pilíři, tj. v transformovaném (osoba starší 18 let) nebo účastnickém fondu může být každá osoba, která uzavře písemnou smlouvu s penzijní společností. Účast na penzijním spoření je dobrovolná.Smlouva o penzijním spoření
Penzijní připojištění s podmínkami, jak je známe, již nelze uzavřít, ale i nadále jej lze využívat. Podepsáním smlouvy se penzijní fond zavázal účastníkovi poskytovat dávky penzijního připojištění a účastník se zavázal platit příspěvky. Součástí smlouvy je penzijní plán a status.
| Dojde-li ke změně penzijního plánu, stává se tato změna součástí smlouvy jen v případě, že se účastník a penzijní fond dohodli na změně smlouvy. |
Pokud si hodláte na penzi spořit v rámci třetího pilíře a neuzavřeli jste penzijní připojištění do konce listopadu 2012, můžete tak učinit uzavřením smlouvy o doplňkovém penzijním spoření.
Doplňkové penzijní spoření vzniká na základě smlouvy mezi fyzickou osobou a penzijní společností. Podepsáním smlouvy o doplňkovém penzijním spoření se penzijní společnost zavazuje shromažďovat a obhospodařovat prostředky účastníka v jednom nebo více účastnických fondech dle sjednané strategie spoření a vyplácet mu dávky. Naopak účastník se zavazuje platit příspěvky dle zákona a podepsané smlouvy. Součástí smlouvy o penzijním spoření jsou obchodní podmínky.
Ve smlouvě může účastník pro případ svého úmrtí určit osobu nebo osoby, kterým vznikne nárok na jednorázové vyrovnání nebo odbytné, je-li určeno více osob a účastník neuvede jejich podíly, má každá z nich právo na stejný podíl.
Účastník určí ve smlouvě o doplňkovém penzijním spoření strategii spoření. Strategii spoření může účastník měnit.
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
