Sociální příplatek
Cílem dávky bylo pomáhat rodinám s nízkými příjmy krýt náklady spojené se zabezpečováním potřeb jejich postižených dětí. U této dávky je testován příjem rodiny za kalendářní čtvrtletí.
Sociální příplatek prošel v rámci úsporných opatření změnou a od 1.1.2011 není již dostupný pro rodiny s nezaopatřeným dítětem. Původně měl být úplně zrušen, ale nakonec se prosadilo jeho ponechání do konce roku 2012 pro rodiny s dítětem zdravotně postiženým.
Nárok na sociální příplatek je vázán na péči o postižené dítě a na stanovenou hranici příjmů v rodině v předchozím kalendářním čtvrtletí. Od 1.1.2008 nesmí tato hranice překročit dvojnásobek životního minima rodiny. Za příjem se považují i přídavek na dítě a rodičovský příspěvek.
Výše sociálního příplatku je výrazně diferencovaná. Se zvyšujícím se příjmem rodiny se příplatek postupně snižuje. Tak se ve výši sociálního příplatku vždy odrazí konkrétní příjmová situace v rodině. Zvýšení sociálního příplatku reaguje na sociální situaci rodiny a současně i rozšiřuje okruh oprávněných. Jde zejména o péči o zdravotně postižené dítě.
Do výše sociálního příplatku se promítá i zdravotní postižení rodiče nebo jeho osamělost. Od 1. ledna 2007 se sociální příspěvek zvyšuje také rodinám, kde dítě studuje na střední škole v denní formě studia nebo na vysoké škole v prezenční formě studia.
| Věk nezaopatřeného dítěte v rodině: | Sociální příplatek při příjmu rodiny v předchozím kalendářním čtvrtletí | ||
|---|---|---|---|
| 1,0 ŽM | 1,6 ŽM | 2,0 ŽM | |
| do 6 let | 800 | 320 | 0 |
| od 6 do 15 let | 980 | 392 | 0 |
| od 15 do 26 let | 1125
|
450 | 0 |
| Úplná rodina (oba rodiče) s počtem nezaopatřených dětí: | Hranice čistého příjmu v Kč měsíčně pro nárok na sociální příplatek od 1.1. 2008 | ||
|---|---|---|---|
| 1,0 * ŽM (maximální) | 2,2 * ŽM (není nárok) |
||
| jedno do 6 let | 7080 | 14.160 | |
| dvě 5, 8, 12 let | 11.000 | 22.000 | |
| tři 5, 8, 12, 16 let | 13.250 | 26.500 | |
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
Nákup ojetiny jako rizikový podnik. Každá druhá ojetina ihned potřebuje nečekanou opravu za mnoho tisíc
Na český trh vstoupil další elektromobil, který má ambice nahradit Golf nebo Octavii. EV4 ujede přes 600 km a stojí pod milion
