Téma týdne: Zima 2007: zdražení a nové vleky
Svahy na českých horách jsou prozatím pokryty velice slabou vrstvou sněhu a pouze ojediněle (o víkendech) jsou vleky v provozu. Přesto nastává doba, kdy milovníci zimních sportů začínají oprašovat své lyže či snowboardy. Pro mnohé z nich není lepšího prostředku v boji proti podzimním depresím a zimních melancholiím než vyrazit na zasněžené sjezdovky (či mimo ně) a nechat adrenalin plně působit.
Ne vždy se to ale povede na 100 %. Trmácet se několik hodin na sjezdovku, zaplatit drahý skipas a nakonec trávit podstatou část dne ve frontách a sledovat, jak vám hrany ostatních lyžařů ničí drahé vybavení, je přinejmenším traumatizující zážitek. Taková představa panuje především o sjezdovkách v rámci naši republiky. Naštěstí se některá střediska snaží bránit této pověsti a investují nemalé prostředky do nového vybavení středisek, především pak nových vleků. V minulých dvou dnech jste si mohli přečíst novinky z Orlických hor, Jizerských hor či Krkonoš. Dneska se soustředíme na Beskydy a Jeseníky.
Bezesporu největší novinkou Beskyd je nová čtyřsedačková lanovka, která vyrostla v lyžařském areálu SKI Vítkovice na Bílé na Frýdecko-Místecku. Lanovka na místní Zbojnickou horu je dlouhá zhruba 850 metrů a byla vybudována především z důvodu zkrácení dosavadních front.
Nosnost lanovky se testovala tak, že na jednu sedačku se naložilo šest pivních sudů, z nichž jeden vážil přes 63 kilogramů. Zaplnilo se 47 ze 107 sedaček. Zátěž totiž nesměla v plné rychlosti přejíždět vratná lana, a tak se sudy vracely dolů stejným směrem.
Lanovka za 70 milionů je rakouské výroby a stavěla se během letošního léta. "Kapacita lanovky je 2400 osob za hodinu, tedy zdvojnásobení kapacity proti loňskému roku. Chceme zachovat loňské ceny a po dohodě s obcí zvýšit kapacitu parkoviště," uvedl pro ČTK Jaromír Vlček ze skiareálu Vítkovice Bílá. Kromě lanovky včetně nové osvětlené sjezdovky a zvýšené kapacity parkoviště o 150 míst je pro letošek plánována i zvýšená kapacita zasněžování.
Dle naších informací se letos v Jeseníkách žádných nových vleků nedočkáme. Příjemnou změnou jsou však úpravy příjezdových komunikacích směrem k lyžařskému středisku Dolní Morava. Nově se vyhneme úzkému a nevyhovujícímu "esíčkovému" přejezdu starého železničního nadjezdu a pojedeme po napřímeném novém viaduktu. Byla též rekonstruována centrální příjezdová silnice až na koncové parkoviště "Na Konečné" v závěru obce. Nově bylo také vybudováno záchytné, koncové parkoviště včetně technické infrastruktury a nového objektu informačního centra. Ceny na novou sezonu stále ještě nebyly zveřejněny, ale dle dostupných informací na internetových stránkách střediska by se měli pohybovat na úrovni loňské zimy.
Z novinek v jiných jesenických lyžařských střediskách si můžeme například uvést novou vícefunkční budovu, kde najdeme veřejné toalety, občerstvení, ski servis či půjčovnu lyžařského vybavení, v lyžařském areáu Klepáčov.
Na příští rok je plánováno dokončení nového lyžařského areálu v Loučné nad Desnou na Šumpersku. Sportovní areál Přemyslov by měl sloužit především náročnějším lyžařům. Počítá se s výstavbou nejdelší sjezdovky v Jeseníkách. A to je jistě dobrá zpráva nakonec.
Přečtěte si další naše finanční tipy, triky, rady a doporučení!



Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
