Gallardo Spyder je určené pro ty, kdo chtějí spojit všechny výhody supersportu s jízdou s otevřenou střechou. Lamborghini i v této verzi nabídne techniku z modelu Gallardo LP 560-4, který se představil letos na jaře na ženevském autosalonu. Celá modelová řada tak nyní prošla modernizací.
Nové provedení má přední nárazník inspirovaný exkluzivním modelem Reventón a nové přední světlomety s integrovanými světly pro denní svícení ze světelných diod. Střecha se stahuje pomocí hydraulického čerpadla a elektromotoru a celý proces trvá 20 sekund.
Nejvýznamnější změnou je ale nový motor. Desetiválcový pětilitr nahradila pohonná jednotka stejné konfigurace, avšak s objemem 5,2 litru a vybavená přímým vstřikováním paliva FSI. Kompresní poměr je relativně vysoký – 12,5:1. Výkon vzrostl o 29 kW na 412 kW (560 koní) při 8000 ot./min. Zároveň se podařilo technikům v Lamborghini snížit hmotnost o 20 kg. Výsledkem je poměr 2,77 kg na koně (3,77 kg/kW). Točivý moment vrcholí 540 Nm při 6500 ot./min.
Motor pohání permanentně všechna kola, což značí také číslice 4 v názvu. Systém je vyvíjen už od počátku 90. let, kdy se poprvé objevil v modelu Diablo VT. Moment je mezi nápravy rozdělován viskózní spojkou ve výchozím poměru 30:70. Zadní diferenciál má 45% svornost, vpředu je elektronická uzávěra diferenciálu, která pomáhá k lepší výkonnosti systému 4x4.
Automatizovaná převodovka e.gear se dočkala vylepšení – je lehčí a hlavně řadí o 40 % rychleji. Na výběr je manuální režim s řazením pod volantem nebo automatický režim a sportovní, kdy je řazení přizpůsobené pro maximální výkon.
Gallardo LP 560-4 Spyder zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,0 s (ve srovnání s kupé +0,3 s), akcelerace na 200 km/h trvá 13,1 s (+1,3 s). Maximální rychlost je 324 km/h, tedy o 1 km/h méně než dosahuje uzavřené provedení.
Modernizaci podstoupil také podvozek. Úpravou prošla hliníková příčná ramena, pružiny a tlumiče jsou tužší a zajišťují lepší přilnavost. Technickou specialitou Gallarda LP 560-4 jsou gumovo-kovová ložiska. Zadní náprava má navíc další spojovací tyč, která přispívá k lepší ovladatelnosti. Lepší přítlak zadní nápravy ve vyšších rychlostech zajišťuje křídlo, které se automaticky vysune při překročení 120 km/h.
Posilovač řízení má jen omezený účinek a hydraulická kapalina v posilovači má svůj vlastní chladící okruh. Nízkoprofilové pneumatiky Pirelli P-Zero mají vpředu rozměr 235/35 ZR19, vzadu 295/30 ZR19 a byly navrženy přímo pro Gallardo.
Standardní brzdová soustava má větrané kotouče vpředu o průměru 365 mm a vzadu 356 mm. Za příplatek jsou karbonovo-keramické brzdy. Kotouče jsou v tomto případě lehčí a vpředu mají průměr zvětšený na 380 mm.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					