Komerční banka spouští bezkontaktní platby mobilem

25.08.2016 | , Finance.cz
ÚČTY A SPOŘENÍ


Komerční banka nově nabízí ve spolupráci se společností Visa bezkontaktní platby prostřednictvím chytrého mobilního telefonu s operačním systémem Android. Služba MojeMobilní karta umožňuje provádět platby přiložením mobilu k platebnímu terminálu, aniž by uživatel musel cokoliv řešit s mobilním operátorem. Karta je v prvním roce zdarma.

Bezkontaktní platby prostřednictvím mobilního telefonu umožňuje Komerční banka klientům s nainstalovanou aplikací Mobilní banka na přístrojích s operačním systémem Android verze 4.4 KitKat nebo vyšší a NFC (Near Field Communication). Služba prozatím není dostupná pro uživatele iOS. „Nejprve musí dojít k dohodě mezi bankami a společností Apple a teprve poté bude možné vyvíjet i řešení pro Apple Pay v ČR,“ uvádí Pavel Zúbek z Komerční banky. MojeMobilní karta je poskytována ve spolupráci se společností Visa, která umožňuje partnerům rozšiřovat dostupnost plateb v nových chytrých zařízeních, jako jsou mobily, tablety nebo hodinky.

Placení telefonem bez účasti operátora

Visa i MasterCard již od loňska umožňují bankám využít pro mobilní platby řešení nezávislé na telefonních operátorech. Jedná se o tzv. cloudové řešení pomocí technologie HCE (Host Card Emulation). Platební kartu již není nutné nahrávat na SIM kartu, čímž odpadá nutnost kooperace s mobilními operátory. Odpadá tedy potřeba žádat u svého operátora o novou NFC SIM kartu, jako je tomu u konkurenčního řešení, nebo dokupovat jakákoli přídavná zařízení k mobilnímu telefonu. Karta je dle informací z infolinky Komerční banky v prvním roce bez poplatku za vedení. V dalších letech pak její vedení stojí 99 Kč ročně.

HCE (Host Card Emulation) - uložení emulované platební karty v zabezpečeném prostředí vydavatele karty se vzdáleným přístupem k ní prostřednictvím mobilního zařízení vybaveného technologií NFC.

Nastavení a ovládání karty v mobilním bankovnictví

Další předností je skutečnost, že karta je součástí aplikace pro mobilní bankovnictví (klient tedy nemusí stahovat žádnou další aplikaci), což umožňuje rychlé a jednoduché nastavení a ovládání karty (změna PIN, nastavení změněné klávesnice pro větší bezpečnost, limity placení s a bez PIN, vibraci při platbě, design atd.). Kartu si může uživatel zobrazit na ploše telefonu pomocí tzv. widgetu. Ten složí zároveň jako jeden ze čtyř způsobů, jakými lze kartou v mobilu platit. Dodejme, že MojeMobilní karta je samostatně vydaná doplňková platební karta, nejde tedy o tzv. virtualizovanou již existující kartu. Limity na kartě si klient bude moci nastavit stejné jako na debetní kartě. PIN pro potvrzení platby zadává držitel mobilní karty na svém mobilním zařízení.

„Jsme přesvědčeni, že bezkontaktní platby mobilním telefonem jsou dalším logickým a evolučním krokem v bezhotovostních platbách, který si čeští klienti rychle oblíbí,“ uvedl Mojmír Prokop, manažer Distribučních kanálů a Customer Intelligence Komerční banky. Jak dále doplnil: „Naše řešení je odlišné od toho, které je již na trhu dostupné. Díky implementaci platební funkce přímo v aplikaci Mobilní banka získají naši klienti možnost správy platební karty v mobilu. Můžou si například zvolit částku, od které je nutné pro platby u obchodníků mobilní kartou zadávat PIN a sami si tím zvolit svoji hranici mezi komfortem a bezpečností.“

Jak získat platební kartu do mobilu?

Zájemce o mobilní kartu si stáhne z Google Play novou verzi aplikace Mobilní banka od Komerční banky (pokud již nemá aplikaci nainstalovanou) a v internetovém bankovnictví MojeBanka nebo na pobočce si požádá o založení produktu MojeMobilní karta. Po obdržení platební karty do mobilu následuje aktivační proces, který je intuitivní a kdokoliv jej zvládne během několika minut. Platba mobilem je založena na obdobné technologii jako platba bezkontaktní kartou, a proto je možné platit na všech existujících bezkontaktních terminálech, které v ČR tvoří již více než 70 %.

„Češi jsou v rámci Evropy absolutní jedničkou v bezkontaktním placení a možnost pohodlných plateb mobilem je dalším krokem, jak jim zpříjemnit nakupování. Doba se zrychluje a chytré telefony jsou nedílnou součástí našeho života. Právě proto jednoduchost a pohodlnost plateb mobilem do budoucna docela určitě zajistí jasnou preferenci podobných řešení před ostatními,“ říká Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa pro Českou republiku a Slovensko.



Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 5
Hlasováno: 1 krát

Články ze sekce: ÚČTY A SPOŘENÍ



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.