Náprava má spočívat ve zpětném odkupu zhruba 20.000 starších vozů VW a Audi a v opravách 60.000 novějších vozů Porsche. Mezi americkou Agenturou pro ochranu životního prostředí (EPA) a Volkswagenem se dál jedná ohledně kompenzace majitelů vozů, uvedly nejmenované zdroje, podle nichž jsou jednání důvěrná.
Volkswagen už se s úřady v USA dohodl, že za urovnání skandálu s úpravami téměř milionu dvoulitrových naftových vozů vynaloží celkem 16,5 miliardy dolarů (415 miliard Kč) a minulý měsíc dohodu schválil soud. Zbývá mu ještě sjednat dohodu o řešení větších vozů s třílitrovými motory. Ta by byla pro Volkswagen důležitým krokem k ukončení krize, do níž jej skandál dostal.
Automobilce v USA stále hrozí další náklady v miliardách dolarů kvůli hrozbě pokuty od ministerstva spravedlnosti za porušování zákonů o čistotě ovzduší a žalobám nejméně 16 amerických států.
Skandál propukl loni v září, kdy EPA Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Volkswagen po odhalení skandálu v USA přiznal, že po celém světě instaloval software umožňující manipulace s emisními testy do zhruba 11 milionů naftových aut. Aféra se týká i 1,2 milionu vozů Škoda Auto.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
