\"Způsob vymezení a míra detailu, jakými jsou kvalifikační předpoklady v zadávací dokumentaci zachyceny, budí oprávněné obavy, že jsou sepsány ´na míru´. Požadavky na reference a praxi zaměstnanců uchazečů jsou bezdůvodně vymezeny diskriminačním způsobem,\" uvedl ve zprávě fond, za jehož založením stojí miliardář Karel Janeček.
Podle fondu je zneklidňující rovněž fakt, že s vypsáním řízení v hodnotě 29 miliard korun ministerstvu radí společnost Deloitte, která stála i za přípravou původního mýtného tendru z doby před deseti lety. Poukázal rovněž na skutečnost, že firmu Deloitte vybral úřad v roce 2016 za poradce bez výběrového řízení, za což dostal od ÚOHS čtvrtmilionovou pokutu.
Do mýtného tendru se nakonec přihlásili pouze čtyři uchazeči, přestože ministerstvo dopravy počítalo s pěti až sedmi. Sedm uchazečů pak podle fondu měla garantovat ministerstvu samotná společnost Deloitte, která podobu zadávacích podmínek vypracovala.
U dvou uchazečů fond rovněž upozornil na to, že mohou své nabídky koordinovat. Jde o společnosti National Toll Payment Services a T-Systems, které spolupracují při výběru maďarského mýta.
Nový výběrčí mýta vzešlý z kritizovaného výběrového řízení má začít systém spravovat po roce 2019. Kromě nadačního fondu na podmínky tendru nedávno upozornilo i francouzské velvyslanectví v Praze, která na ministerstvu tlumočila výhrady francouzských společností. Samotného tendru se pak žádná společnost z Francie neúčastní.
Prostřednictvím mikrovlnných mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007. Za deset let se z mýtného získalo 77,5 miliardy korun, loni to bylo 9,89 miliardy korun. Náklady na provoz činí zhruba 1,5 miliardy korun ročně.
Jednotný celostátní mikrovlnný systém podobně jako v Česku funguje v pásu zemí od Itálie přes Rakousko, Polsko a Bělorusko. Naopak satelitní systém využívají Německo, Slovensko, Maďarsko a částečně Belgie, která jej kombinuje s mikrovlnou variantou.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
