Firma podle něj argumentuje tím, že zaměstnanci ve smlouvě podepsali souhlas s vysíláním na pracovní cesty. S tím Mikolaj nesouhlasí - jde podle něj o pronajímání zaměstnanců a obcházení pravidel pro agenturní zaměstnávání. Z vedení firmy na dotazy ČTK nikdo nereagoval, nikdo nepřišel ani na protestní mítink.
Odboráři chtěli po vedení podniku, aby jako kompenzaci za vysílání do Slatiny dostali k odstupnému navíc ještě trojnásobek průměrné mzdy, což vedení neakceptovalo. Odbory budou proto znovu usilovat o společné jednání i o to, aby vedení požadavek nakonec splnilo. \"Do budoucna hrozí, že i ti zaměstnanci, kteří v podniku zůstanou, budou při nedostatku práce vysíláni do Slatiny. Chceme, aby se tak dělo se souhlasem zaměstnanců a za předem jasně stanovených podmínek,\" řekl Mikolaj. Slatinská firma ADC aktuálně shání 140 lidí do výroby.
Dnešní protest se konal po pracovní době na volném travnatém prostranství naproti závodu. \"Vedení nám neumožnilo jej uskutečnit na parkovišti. A odmítlo uvolnit na mítink zaměstnance odpolední směny bez náhrady mzdy,\" uvedl Mikolaj.
Výrobce antén funguje v Modřicích od roku 2003. Před dvěma lety výrobu výrazně rozšířil, jenže nenašel dost zákazníků, i proto výrobu přesouvá do Číny. Loni hospodařila firma s tržbami 2,6 miliardy korun a ztrátou přes 75 milionů korun. Mikolaj uvedl, že problémy začaly letos po výměně managementu. \"Do té doby jsme měli velice korektní vztahy a zaměstnanci byli spokojení,\" uzavřel.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
