Hlavní sezona se ale podle firmy vydařila: ve třetím čtvrtletí jí i přes nejchladnější září za poslední desetiletí vzrostly tržby o 3,2 procenta a EBITDA o 5,8 procenta. Tržby za devět měsíců Kofole narostly jak v Česku a na Slovensku (meziročně o 3,6 procenta), tak v adriatickém regionu (o 23,7 procenta).
\"Celkové meziroční tržby Kofoly bez započítání polského trhu rostly o 8,4 procenta. Máme velkou radost z adriatického regionu, kde se nám silně zhodnocují úspěšné akvizice ve Slovinsku a Chorvatsku. Dlouhodobě se nám daří na československém trhu, který vytváří více než dvě třetiny skupinového profitu,\" uvedl finanční ředitel skupiny Daniel Buryš.
V Polsku podle něj Kofola investuje do vlastních značek a snižuje závislost na značkách privátních. Od příštího roku bude Kofola na polský trh dodávat ledové čaje Nestea, uzavřela o tom dohodu s jejich majitelem, společností Nestlé.
Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů v Evropě. Má sedm výrobních závodů v Česku, Polsku, na Slovensku, ve Slovinsku a Chorvatsku a zaměstnává více než 2100 lidí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkům firmy patří vedle Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola.
Výsledky skupiny Kofola za tři čtvrtletí (v tisících Kč)
Leden až září 2017 Leden až září 2016 Změna 2017/2016 Změna 2017/2016 v procentech Tržby 5,354.076 5,425.784 -71.708 -1,3 EBITDA 705.738 851.201 -145.463 -17,1
Upraveno o jednorázové položky.
Zdroj: Kofola



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					