\"V nadcházejících dnech musíme zvýšit tlak na zaměstnavatele, aby projevili ochotu ke kompromisu,\" prohlásil odborový předák Jörg Hofman v rozhovoru s novináři. Odborový svaz uvedl, že během plánovaných stávek v rozhovorech pokračovat nehodlá, ale v zásadě je ochoten jednání obnovit, pokud zaměstnavatelé ukáží ochotu učinit ústupky.
Organizace, která zastupuje zhruba 3,9 milionu zaměstnanců především v průmyslu, požaduje zvýšení platů o osm procent na 27 měsíců a lepší pracovní podmínky. IG Metall nejen tradičně volá po vyšších platech, ale zaměřuje se i na to, aby lidé mohli lépe skloubit svůj pracovní a soukromý život. Odbory totiž chtějí, aby zaměstnanci měli možnost až dva roky pracovat místo standardních 35 jen 28 hodin týdně. Lidé, kterým by se částečně dorovnával platový výpadek, by pak měli mít možnost vrátit se znovu k práci na plný úvazek. Zaměstnavatelé nabízejí zvýšení platů o 6,8 procenta a kratší pracovní dobu odmítají.
Pro IG Metall je to první velká nátlaková akce za kratší pracovní dobu od roku 1984, kdy dělníci stávkovali sedm týdnů za snížení pracovního týdne ze 40 na 35 hodin.
Na podporu těchto požadavků se do výstražných stávek zapojilo téměř milion pracovníků. Zaměstnavatelé už varovali, že 24hodinová stávka by mohla podniky vážně ohrozit. Například v automobilce BMW znamená tříhodinový výpadek výroby nesmontování 250 automobilů. Společnost Audi nyní musí šturmovat, aby vyrobila 700 vozů, které nesjely z výrobních pásů kvůli dvěma stávkám v závodech v Ingolstadtu a Neckarsulmu.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
