Novela se týká některých základních investičních fondů, které podléhají snížené pětiprocentní sazbě daně z příjmů. Autor předlohy Libor Michálek (za Piráty) tvrdí, že zvýhodnění využívají hlavně developerské firmy k daňové optimalizaci a stát tak přichází o stamiliony korun ročně. \"Návrh spočívá v tom nepřipustit, aby klasické a.s., které si dají nálepku investičního fondu, měly takové daňové výhody,\" řekl senátor poslancům. Zrušení daňového zvýhodnění by podle předlohy mělo platit od 1. ledna 2019.
Novela se týká investičních fondů podle zákona upravujícího investiční společnosti a investiční fondy, jejichž akcie jsou přijaty k obchodování na evropském regulovaném trhu. Zákon o daních z příjmů tak podle Michálka umožňuje základním investičním fondům daňovou optimalizaci jen za podmínky zaregistrování akcií na burze cenných papírů. S akciemi těchto fondů se ale aktivně neobchoduje, dodal Michálek.
Důvodem je podle něj to, že akcie těchto fondů pro kvalifikované investory jsou v držení buď jedné společnosti, většinou developera, nebo skupiny osob jednajících ve shodě, což je v rozporu s obdobnými zahraničními pravidly.
Zatím je na trhu podle senátora 40 takových fondů. Regulace je ale prý nastavena tak, že se téměř jakákoli akciová společnost může transformovat na investiční fond pro kvalifikované investory a místo sazby 19 procent po registraci akcií na burze využívat sníženou pětiprocentní sazbu.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
