V transformovaných fondech, kam už lidé nemohou vstupovat, bylo 3,71 milionu lidí. To bylo o 290.000 méně než na konci roku 2016. Doplňkové penzijní spoření, které penzijní připojištění od roku 2013 nahradilo, má 758.000 lidí, o 221.000 více než loni v prosinci.
\"Úbytek klientů byl pomalejší než v roce 2016, ale ideální stav to není. Populace stárne, ale ne tak rychle, aby klienti třetího pilíře ubývali tímto tempem. Právě naopak, do doplňkového spoření by mělo vstupovat mnohem více mladých klientů,\" řekl ČTK analytik Partners Aleš Tůma. \"Otázka soukromého zabezpečení na penzi nikdy nebyla tak aktuální jako teď, když jsme pohřbili snahy o penzijní reformu,\" dodal.
Objem státních příspěvků vyplacených za rok 2017 na penzijní připojištění a doplňkové penzijní spoření činil 6,9 miliardy Kč. Průměrný měsíční státní příspěvek klesl proti konci roku 2016 o dvě koruny na 125 Kč. Průměrný státní příspěvek vyplacený na penzijní připojištění činil 120 Kč (pokles o čtyři Kč) a na doplňkové penzijní spoření 159 Kč (nárůst o tři Kč).
Objem příspěvků zaplacených účastníky v roce 2017 dosáhl 35,4 miliardy Kč. Celkový průměrný měsíční příspěvek účastníka vzrostl proti konci roku 2016 o 25 Kč na 645 Kč. Průměrný měsíční příspěvek účastníka penzijního připojištění stoupl o 18 Kč na 624 Kč, průměrný měsíční příspěvek účastníka doplňkového spoření pak o 35 Kč na 776 korun.
Nové smlouvy o penzijním připojištění bylo možné uzavírat do 30. listopadu 2012. Od ledna 2013 je možné uzavírat pouze smlouvy o doplňkovém penzijním spoření. To je jiné především v nutnosti výběru investiční strategie. Nové fondy už neručí za to, že případná ztráta nesníží úspory klienta, a nebudou ani vyplácet polovinu naspořených peněz po 15 letech. Naopak nabízí možné vyšší zhodnocení.
Lidé se mohou prostřednictvím penzijních fondů připojistit za finančního přispění státu od roku 1994. Z původních 44 fondů jich zbylo devět.
Počet účastníků penzijního připojištění ve fondech třetího pilíře:
rok počet v milionech 2000 2,37 2001 2,53 2002 2,62 2003 2,74 2004 2,96 2005 3,28 2006 3,59 2007 3,94 2008 4,21 2009 4,39 2010 4,53 2011 4,57 2012 5,13 2013 4,96 2014 4,80 2015 4,64 2016 4,54 2017 4,47
Zdroj: MF



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
