Podle mluvčího Českých drah Radka Joklíka budou změny zejména administrativního charakteru. Zrušeny budou pozice přednostů jednotlivých dep a místo nich by mělo o opravách a údržbě rozhodovat ústředí společnosti. \"Rozhodně se nechystá žádné propouštění provozních zaměstnanců, tyto lidi potřebujeme,\" řekl Joklík.
Podle mluvčího chce firma lépe využít stávající kapacity údržby i provozu a zároveň posílit kvalitu, rozsah a množství prováděných oprav a údržby. \"To přispěje k dalšímu zlepšení technického stavu našich vlaků, vyšší spokojenosti zákazníků a k celkovému posílení konkurenceschopnosti Českých drah,\" popsal důvody reorganizace mluvčí. Dalším důvodem reorganizace jsou podle něj i nové vlaky, které ČD postupně nakupují. Pro jejich údržbu dráhy potřebují moderní a velké haly v místech provozu těchto vlaků.
Chystané změny však vyvolaly obavy mezi zaměstnanci. Podle prvního místopředsedy Odborového svazu železničářů (OSŽ) Vladislava Vokouna se řada pracovníků obrací na odbory s tím, že jde o pokus zprivatizovat opravárenství ČD. Oddělení provozu pak má podle nich proces usnadnit.
Toto přesvědčení podle Vokouna posiluje i skutečnost, že dráhy k restrukturalizaci přistupují v období, kdy jednají s kraji o nových smlouvách o provozu vlaků na regionálních tratích. Dráhy o ně budou soupeřit s konkurenčními dopravci. \"Nám i mnoha čelním představitelům některých krajů tento krok připadá jako faktická rezignace na ambici pokračovat v dosavadní spolupráci a jako příprava na servisní práci pro jiné dopravce nebo výrobce kolejových vozidel,\" je uvedeno v dopise, kterým OSŽ vyzvalo představenstvo podniku k dalšímu jednání o změnách.
Obavy zaměstnanců České dráhy odmítly s tím, že podnik privatizaci ani vyvedení sekce ze společnosti nechystá. Restrukturalizace je podle ČD dlouho připravovaným krokem. \"Do opravárenské základny investujeme. Jedná se o náš core business a hlavní know how, které si chceme udržet a intenzivně ho rozvíjet,\" dodal Joklík.
České dráhy vypravují denně v průměru 7016 vlaků, které za rok ujedou více než 120 milionů kilometrů. V březnu oznámily záměr koupit 60 nových elektrických jednopodlažních vlaků pro regionální dopravu. Do pěti let také podnik plánuje koupit až 60 nových elektrických lokomotiv. Celkově dráhy provozují přibližně 4300 vozidel.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
