Stravenky jsou podle průzkumů nejoblíbenějším firemním benefitem. V poslední době roste na trhu se stravenkami konkurence. Na jaře spustily stravenkovou platební kartu obchodní řetězce Lidl a Kaufland. Loni na trh vstoupila také investiční skupina Arca Capital s Gusto Kartou.
V České republice nakupuje potraviny na stravenky zhruba 1,3 milionu obyvatel, což je více než 12 procent. Největší benefit pro zaměstnavatele je skutečnost, že stravenky patří mezi daňově uznatelné náklady, a to do výše 55 procent hodnoty stravenky. Tuto částku si tedy lze odečíst ze základu daně. Zbývajících 45 procent hodnoty stravenky si většinou doplácí zaměstnanec. Nejčastěji dostávají zaměstnanci stravenky ve formě papírových poukázek, v poslední době se čím dál více prosazují i jako čipové karty.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
