Změny struktury navrhl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda, odůvodnil to zjednodušením provozu a nakládání s majetkem, který organizace spravuje. Dosud muselo být do rozhodování zapojeno více úseků. Zefektivnit by se tak mělo například plánovaní rekonstrukce nádražních budov, pro které železničáři musí často hledat využití.
Novotný podotkl, že zrušený úsek správy majetku splnil svůj účel, což bylo především bezproblémové a plynulé převzetí a správu majetku od Českých drah. V současnosti podle vedení organizace není tolik potřeba.
Zrušením úseku Svoboda rovněž sníží celkový počet vedoucích zaměstnanců. Úkol snížit počet vedoucích pracovníků Svoboda dostal po svém jarním jmenování do funkce od správní rady, která se na něm dohodla s ministrem dopravy Danem Ťokem (za ANO)
Podle Hospodářských novin (HN) se bude propouštění v úseku správy majetku týkat 206 zaměstnanců. Podle Svobody je ale řada pozic ve firmě neobsazena. \"Tím pádem je diskutabilní, kolik lidí ze SŽDC ve výsledku skutečně odejde,\" řekl Svoboda v rozhovoru s HN.
SŽDC, pro kterou pracuje asi 17.000 lidí, spravuje celostátní i regionální tratě, jež vlastní stát. Od roku 2016 se stará také o nádraží, která koupila od Českých drah.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
