Převod akcií byl podle ředitele PVS Petra Žejdlíka dokončen dnes ve 12:45, předcházelo mu schválení Evropskou komisí a antimonopolním úřadem. Žejdlík nově zasedne v představenstvu PVK, kde město získalo dvě místa. O druhém zástupci se rozhodne ve volbách. V dozorčí radě získala Praha čtyři místa, jedno z nich obsadí městský radní pro majetek Karel Grabein Procházka (ANO). Dohodnuto je rovněž právo tzv. minoritní blokace ze strany Prahy, která tak bude moci zablokovat důležitá rozhodnutí.
Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) dnes uvedla, že transakce je součástí snahy současného vedení města napravit chyby a nevýhodné obchody minulých vedení magistrátu. Kromě privatizace PVK, kterou Veolia od státu koupila v 90. letech za sedm miliard korun, se podle ní podařilo získat stoprocentní vlastnictví Pražských služeb, dojednat výhodnější podmínky pronájmu Škodova paláce nebo vyřešit problém s opencard.
Jako pozitivní krok ocenil transakci i generální ředitel PVK Petr Mrklos, i když částečně odmítl kritiku privatizace společnosti, která podle něj od roku 2001 pod soukromým vlastníkem výrazně zefektivnila svoje fungování.
Peníze na nákup půjčil PVS magistrát, společnost mu částku v deseti splátkách vrátí z dividend, které bude na základě podílu v PVK každoročně dostávat. Součástí dohody je i opce na nákup zbylých 51 procent, a to po vypršení smlouvy města a PVK v roce 2028. Cena se podle ředitele Žejdlíka vypočítá podle už určeného vzorce na základě hospodářského výsledku firmy na konci roku 2027.
Vodní hospodářství v Praze provázejí složité smluvní vztahy, o jejichž nevýhodnosti se diskutuje řadu let. PVK loni dosáhla zisku 489 milionů korun a tržeb 7,12 miliardy. Praze za pronájem vodohospodářské infrastruktury platí asi dvě miliardy a další částky vkládá do oprav sítí.



Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
