ČSAD Liberec je jednou ze čtyř největších dopravních společností v Libereckém kraji, pro který zajišťuje regionální dopravu na Liberecku.
Kraj chtěl původně sám koupit většinový balík 86 procent akcií. Společnosti byl připraven zaplatit 14,353 milionu korun a dalších zhruba 20 milionů do ní investovat, protože není v dobrém stavu. Plány ale zablokoval Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Kraj se pak rozhodl založit úplně novou firmu Autobusy LK, která teď akcie koupila.
Kraj navíc vlastní 200 akcií dopravce, které od majoritního vlastníka dostal darem, zbylé akcie patří městům a obcím v kraji.
Dnes jezdí autobusoví dopravci v Libereckém kraji na základě smluv uzavřených loni. Nejdražší je BusLine na Jablonecku a Semilsku, kterému kraj platí 36,39 Kč za kilometr. Smlouva příští rok v dubnu končí. Kraj na zajištění dopravy vypsal veřejnou soutěž, kde BusLine zvítězil a získal zakázku na dalších deset let. ČSAD Liberec jezdí za 33,38 Kč a ČSAD Česká Lípa za 32,85 Kč, obě smlouvy vyprší na konci příštího roku. Na Liberecku chce kraj zajistit od 1. ledna 2020 dopravu vlastní společností. O tom, jak zajistit dopravu na Českolipsku budou podle hejtmana rozhodovat radní příští týden. Na autobusovou dopravu dává letos kraj 330 milionů korun.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
