Plzeňský výrobce lisů, TS Plzeň a.s. (dříve Škoda Těžké strojírenství), podle údajů, které odbory poskytly ČTK minulý týden, propustila za tři měsíce asi 60 lidí, zůstalo jich 159. Firma je ve ztrátě a nemá dost zakázek. Jde o závod společnosti Žďas, kterou vlastní CITIC Europe Holdings.
Vedení Žďasu a představitelé jejího akcionáře se podle zprávy dnes dohodli s vedením odborové organizace plzeňské TS na dalším postupu. Uzavřený dodatek ke kolektivní smlouvě vyřeší odchody zaměstnanců, kterých se dotkne plánovaná fúze Žďasu a TS Plzeň, nadstandardním způsobem, stojí ve zprávě bez dalších podrobností. Část zaměstnanců TS Plzeň přejde pod Žďas a budou dál působit v Plzni. Na plzeňském pracovišti bude zachován kompletní archiv TS Plzeň. Kolik lidí zůstane, firma Žďas neuvedla.
Eger ve zprávě uvedl, že jednání bylo tvrdé, ale korektní. \"Podařilo se dosáhnout dohody, která není v podobných situacích obvyklá,\" uvedl. Podle generálního ředitele Žďasu Pavla Cesneka se podařilo najít řešení situace v TS Plzeň, které přivítaly a odsouhlasily obě strany.
Problémy TS Plzeň podle dnešní tiskové zprávy zavinila hlavně manažerská rozhodnutí předchozího vedení firmy a problémy a pád do insolvence společnosti Vítkovice Machinery. \"Ty stály TS Plzeň 934 milionů korun na tržbách oproti plánu a čistá ztráta pro TS Plzeň je nyní 72 milionů korun,\" stojí ve zprávě.
Strojírenská a metalurgická společnost Žďas, a.s., sídlí ve Žďáru nad Sázavou a zaměstnává skoro 2000 lidí.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
