Po úpravě o inflaci se hodnota objednávek průmyslu na Slovensku v červenci snížila o 6,1 procenta. V červnu byl pokles ještě výraznější, a to 8,6 procenta, což představovalo největší propad od jara roku 2017.
Pokles objednávek dva měsíce za sebou průmysl na Slovensku zaznamenal naposledy v prvním čtvrtletí loňska, tehdy byl výpadek ale nižší než nyní.
Z jednotlivých průmyslových sektorů méně nových objednávek hlásily v červenci také výrobci motorových vozidel. Slovensko je v přepočtu na obyvatele největším producentem aut na světě. V zemi pod Tatrami mají své závody čtyři automobilky, na které je navázána řada výrobců součástek.
Slovensko podobně jako Česko patří v EU k nejvíce průmyslovým zemím. Podíl průmyslu na hrubém domácím produktu Slovenska loni dosáhl 23,5 procenta.
Slovenská ekonomika už ve druhém letošním čtvrtletí výrazně zpomalila tempo meziročního růstu, a to na dvě procenta ze 3,7 procenta v prvním kvartálu. Důvodem byl hlavně pokles zahraniční poptávky, od které exportně orientované hospodářství země závislé.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
