„Od loňského listopadu čelíme šikanóznímu insolvenčnímu návrhu společnosti Bazcom, přestože jsme jeho spornou pohledávku uhradili, abychom zabránili dalším nezvratným škodám na reputaci a obchodních vztazích společnosti. To, že se v den zpětvzetí insolvenčního návrhu společností Bazcom objevil další insolvenční navrhovatel, společnost BIZPOINT s.r.o., vůči níž žádné závazky neevidujeme, vyvolává důvodné pochybnosti ohledně skutečného záměru osob stojících za těmito subjekty. Nicméně tento cílený tlak mířící na likvidaci společnosti vyústil v to, že úvěrující banka nám oproti zavedené praxi minulý týden zesplatnila provozní kontokorent, zablokovala bankovní účty a někteří významní klienti v důsledku podaného insolvenčního návrhu váhají se splatností našich faktur,“ vysvětluje okolnosti tohoto kroku generální ředitel vydavatelství Mladá fronta a.s. Ing. Jan Mašek. „Náš jediný akcionář navíc zatím nedokázal dodržet závazek, že bude financovat provozní ztrátu, kterou se nám v posledních dvou letech dařilo výrazně snižovat a kterou jsme letos podle finančního plánu měli poprvé proměnit v mírný zisk. Představenstvo společnosti Mladá fronta a.s. bohužel nemá v této chvíli ze zákona jinou možnost, než požádat o ochranu před věřiteli a podat insolvenční návrh. Doufáme, že situaci bude možné vyřešit reorganizací, která umožní zachování pracovních míst a provozu společnosti.“
Pro firmu podnikající v oblasti médií, jejíž aktivity jsou extrémně citlivé na to, jak je svým okolím vnímána, byly tři měsíce vleklého insolvenčního řízení nesmírně poškozující. Management vydavatelství kromě obrany společnosti u insolvenčního soudu hledal i další způsoby řešení složité situace, v níž se vydavatelství s pětasedmdesátiletou tradicí ocitlo. „Situaci jsme se snažili řešit intenzivním jednáním s akcionářem i se strategickým investorem, významnou slovenskou investiční skupinou, která byla připravena do společnosti vstoupit a kapitálově ji posílit. Tato jednání probíhala až do včerejšího večera, k dohodě však přes veškeré úsilí nedošlo,“ říká J. Mašek.
Krajský soud v Českých Budějovicích již určil předběžnou insolvenční správkyni, jejíž úlohou bude zejména zajistit další provoz vydavatelství a uspokojovat související pohledávky věřitelů. „Věříme, že bude zajištěna kontinuita provozu společnosti a nedojde k přerušení vydávání našich titulů. Jsme připraveni poskytnout insolvenční správkyni maximální součinnost a hledat způsoby, jak stávající situaci Mladé fronty a.s. řešit co nejlepším způsobem jak s ohledem na obchodní partnery a zaměstnance, tak s ohledem na úctyhodnou tradici společnosti. Ta měla všechny předpoklady k tomu, aby se ekonomicky stabilizovala a pokračovala v dalším rozvoji, bohužel se však podle všeho stala obětí obchodní války různých podnikatelských skupin,“ dodává J. Mašek.
Více o vydavatelství Mladá fronta
Vydavatelství Mladá fronta je moderní vydavatelství s pětasedmdesátiletou tradicí. Vlajkovou lodí vydavatelství je týdeník Euro a portál Euro.cz. Spolu s týdeníkem Euro vychází také Top speciály, lifestylové magazíny Esence a Hipster. Divize Online provozuje také ekonomický web Finance.cz a dalších 12 specializovaných online titulů. Divize Knihy na trh ročně uvede kolem 250 nových knižních titulů pro širokou veřejnost a odborníky ve zdravotnictví. Portfolio vydavatelství Mladá fronta doplňuje divize Tištěné tituly, kam patří především auto-moto a hobby magazíny, zdravotnické časopisy, pro nejmenší děti časopis Puntík, magazín Maminčin Puntík a časopis Tečka pro děti od šesti let. V divizi HUB se pravidelně realizují odborné i společenské akce a projekty.



 
				 
				 
								 
								 
								 
								







 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					 Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
						Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
					 Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
						Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
					