V ČR se loni vyrobilo 2,7 mld. pivních etiket

Praha 22. srpna (ČTK) - Tiskárny loni pro tuzemské pivovary vyrobily 2,7 miliardy pivních etiket, letos očekávají o několik procent vyšší počet. Může za to rostoucí produkce pivovarů či nové značky, píší dnešní Hospodářské noviny (HN). Trh s etiketami pro pivo i další nápoje představuje zhruba půl miliardy korun ročně. Většinu ho ovládají Jihočeské tiskárny a Obchodní tiskárny Kolín, obě firmy patří do skupiny OTK Group.

Finance.cz
Autor: Finance.cz
22. 8. 2008

Sdílet

Pro Jihočeské tiskárny podle HN představuje tisk etiket 80 procent ze zhruba třísetmilionových tržeb. OTK Group pak ovládá 85 procent trhu s etiketami v Česku. K jejím zákazníkům patří většina tuzemských pivovarů.

"Bohužel pro nás se růst počtu tištěných etiket neprojevuje i odpovídajícím způsobem ve zvyšování tržeb, což bychom přivítali. Ceny etiket totiž v silné konkurenci v polygrafickém průmyslu spíše stagnují nebo mírně klesají," uvedl ředitel Jihočeských tiskáren Ladislav Blacký.

Etikety tiskne i mnoho malých tiskáren, například klatovský Dragon Press. Růst zakázek na pivní etikety pak zaznamenaly i evropští tiskařští giganti, jako rakouský koncern Marzek Ettiketten. Loni firma vytiskla sedm miliard etiket, část uplatnila i v Česku. Letos očekává nárůst prodeje o šest procent.

Více o autorovi