Vydavatelství Supraphon Music koupila firma Music Pro

Praha 6. října (ČTK) - Novým majitelem hudebního vydavatelství Supraphon Music, které patřilo do skupiny Bonton, je od 1. října společnost Music Pro. Cena transakce nebyla zveřejněna. Ve firmě Music Pro figuruje Miloš Petana, který je spolumajitelem sítě prodejen Bontonland, společnosti Ateliéry Bonton Zlín a šéfuje firmě Global Inspiration, jež provozuje internetovou televizi Stream. Sdělil to mluvčí Supraphon Music Vladan Drvota.

Finance.cz
Autor: Finance.cz
6. 10. 2008

Sdílet

Supraphon Music byl součástí zábavního impéria Bonton společně s nakladatelstvím Albatros a distribuční firmou Bontonfilm. Zdeněk Kozák ze společnosti Bonton dnes řekl, že jednání o prodeji Albatrosu a Bontonfilmu stále nebyla ukončena. "Do konce roku by se měly obě transakce uskutečnit rovněž," uvedl.

Skupinu Bonton vlastní americká investiční společnost Bancroft, podnikatel Martin Kratochvíl a několik menšinových akcionářů. Rozprodej skupiny se táhne už od roku 2002 a prošel několika zvraty. Důvodem byly hlavně neshody mezi akcionáři ohledně podmínek prodeje.

Celkové roční tržby společností Supraphon Music, Albatros a Bontonfilm přesahují miliardu korun. Supraphon uzavřel rok 2006 s tržbami 120 milionů korun a ziskem 7,9 milionu korun. Jeho loňské výsledky zatím nebyly zveřejněny. Tržby Bontonfilmu v loňském roce vzrostly meziročně o 323 milionů korun na 935 milionů korun a firma zvýšila čistý zisk na 90,7 milionu korun z 20,66 milionu Kč v roce 2006. Nakladatelství Albatros loni vykázalo nárůst tržeb o 11 procent na na 124,4 milionu korun a čistý zisk 1,5 milionu korun.

Značka hudebního vydavatelství Supraphon byla registrována v roce 1932. V archivu Supraphonu je nyní více než 100.000 nahrávek. Mezi nejcennější části archivu patří nahrávky České filharmonie a děl umělců z oblasti klasické hudby, kteří mají ve spojení s Českem v zahraničí dobrý zvuk.

V loňském roce měla podle Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI) nejsilnější pozici na českém hudebním trhu firma Universal Music s 29 procenty, za ním následovala firma Sony BMG, jejíž podíl na trhu je 20,5 procenta. Třetí místo patřilo české pobočce EMI s podílem 19,8 procenta. Na čtvrtém místě byl Supraphon s 13,2 procenta.

Více o autorovi